گوشی موبایل هوآوی Honor 6X 2016 64GB

جدید

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 12 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل

دوربین جلو : 8 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.5 اینچ

گارانتی : شرکتی

جزییات بیشتر

 
بررسی تخصصی

طراحی

آنر 6 ایکس، طراحی فلزی ترکیبی نسل پیشین خود را حفظ کرده است. به این مفهوم که اگرچه در طراحی این گوشی از المان‌های فلزی استفاده شده است؛ اما ساختار یکپارچه‌ی فلزی ندارد. قسمت‌های بالا و پایین پنل فلزی پشت گوشی را دو پوشش پلاستیکی دربرگرفته است تا بدین ترتیب گوشی مشکلی در آنتن‌دهی نداشته باشد. در قسمت جلوی گوشی نیز، فریمی پلاستیکی دورتادور پوشش شیشه‌ای گوشی را فرا گرفته است.

اگرچه ممکن است این گوشی همانند دستگاه‌هایی با بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی، حس در دست گرفتن کالایی لوکس به کاربر منتقل نکند؛ با این حال کیفیت ساخت آن بسیار مناسب است. با در نظر گرفتن رده‌ی قیمتی این گوشی، به‌سختی می‌توان ایرادی به لحاظ طراحی از آن گرفت. انحنای جزئی پنل پشتی آنر 6 ایکس در کنار لبه‌های تراش‌خورده‌ی این پنل، سبب می‌شود گوشی به‌راحتی در دست جای بگیرد.

پنل پشت گوشی میزبان حسگر اثر انگشت، دوربین دوگانه و فلش LED آن است و در بخش پایین آن نیز لوگوی Honor به‌چشم می‌خورد. همانند بسیاری از گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه‌ی موجود در بازار، دوربین این گوشی تا حدودی از زیبایی آن می‌کاهد. در پنل جلوی گوشی، علاوه‌ بر نمایشگر، شاهد سنسور مجاورت، چراغ LED اعلان و دوربین جلو هستیم که در دو طرف اسپیکر مکالمه جای گرفته‌اند، ضمن آنکه لوگوی Honor زیر نمایشگر خودنمایی می‌کند.

متاسفانه کلید‌های این گوشی چندان باکیفیت و برخلاف گوشی‌های بالارده‌ی هواوی، چندان کلیک‌پذیر نیستند و فشردن آن‌ها، حس لذت‌بخشی به کاربر منتقل نمی‌کند. در سمت راست گوشی، کلیدهای پاور و کنترل حجم صدا قرار گرفته‌اند و لبه‌ی بالای آن میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. در لبه‌ی پایین گوشی شاهد پورت microUSB هستیم که بین دو دریچه‌ی مشبک قرار گرفته است؛ یکی از این دریچه‌‌ها میزبان اسپیکر گوشی است و دریچه‌ی دیگر، میکروفون را در خود جای داده است. در نهایت در سمت چپ گوشی، درگاه سیم‌کارت‌‌ها و کارت‌ حافظه‌ی microSD جای گرفته است؛ این درگاه شامل دو جایگاه است که یکی از آن‌ها برای سیم‌کارت اول است و جایگاه دوم، مخصوص سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه است.

نرم‌افزار

هواوی گوشی Honor 6X را به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه اندروید ۶.۰ مارشمالو و نسخه‌ی ۴.۱ از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به Emotion یا EMUI عرضه می‌کند. این رابط کاربری هیچ شباهتی به اندروید خام ندارد و در عوض بخش‌های مختلف آن یادآور سیستم عامل iOS است. به‌عنوان مثال هواوی در رابط کاربری Emotion اپ‌دراور را حذف کرده است و بنابراین تمام اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی اصلی قرار می‌گیرند. همچنین در صفحه‌ی اصلی با سوایپ به پایین، باکسی ظاهر می‌شود که قابلیتی مشابه اسپات‌‌لایت در سیستم‌عامل iOS اپل را برای گوشی فراهم می‌کند؛ از طریق این قابلیت می‌توان در بخش‌های مختلف گوشی مانند منوی تنظیمات، مخاطبان و اپ‌ها به جستجو پرداخت، البته هواوی از انعطاف سیستم‌عامل اندروید نیز نهایت بهره را برده است و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی به رابط کاربری خود اضافه کرده‌ است.

در صفحه‌ی اصلی امکان دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها از طریق ساخت فولدر فراهم شده است، در رابط کاربری Emotion امکان تغییر پوسته نیز از طریق اپلیکیشن Themes مهیا شده است. هواوی در رابط کاربری خود قابلیتی موسوم به Magazine Unlock اضافه کرده است که به لطف آن، در هر بار فشردن کلید پاور و روشن‌شدن نمایشگر، با تصویر پس‌زمینه‌ی متفاوتی در لاک‌اسکرین روبرو خواهید شد. در صفحه‌ی لاک‌‌اسکرین، همانند سیستم‌عامل iOS با سوایپ از لبه‌ی پایین نمایشگر به سمت بالا، منویی ظاهر می‌شود که در آن میان‌برهایی نظیر دوربین، چراغ‌قوه، ماشین حساب و ضبط مکالمه در دسترس است؛ همچنین از طریق این منو امکان مدیریت و کنترل تصاویر پس‌زمینه‌ی لاک‌اسکرین نیز وجود دارد.

علاوه‌بر موارد فوق، در گوشی آنر 6 ایکس شاهد چند اپلیکیشن کاربردی دیگر نیز هستیم که به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. در بین این اپلیکیشن‌ها می‌توان به مواردی همچون Phone Manager و Health اشاره کرد. Health، نام اپلیکیشن مرتبط با حوزه‌ی سلامت کمپانی هواوی است که از طریق آن می‌توانید با پایش مدت‌زمان و طول مسافت طی‌شده، چه به‌صورت پیاده و چه با دوچرخه، وزن خود را کنترل کنید.

اپلیکیشن فون‌منیجر وظیفه‌ی مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی را بر عهده دارد. این اپلیکیشن قابلیت‌هایی همچون بهینه‌سازی سیستم، مدیریت ترافیک داده، تهیه‌ی لیست سیاه برای جلوگیری از دریافت پیام یا تماس از جانب یک شخص خاص، مدیریت مصرف باتری، مدیریت اعلان‌ها، مدیریت اپلیکیشن‌های در حال اجرا حین لاک‌بودن گوشی، قفل‌کردن اپلیکیشن‌های مختلف و مدیریت Dropzone برای انتخاب ۷ اپلیکیشن جهت نمایش اعلان‌های شناور در بر دارد.

نمایشگر

هواوی در گوشی آنر 6 ایکس از نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن فول‌ اچ‌دی استفاده کرده است. این رزولوشن، تراکم ۴۰۳ پیکسل‌براینچ به ارمغان می‌آورد که باعث می‌شود وضوح تصاویر در آن بسیار خوب باشد و مطالعه‌ی متون نیز به‌راحتی صورت گیرد. نمایشگر گوشی ۷۱.۸ درصد از پنل جلوی آن را فرا گفته است؛ بنابراین حاشیه‌های نمایشگر نسبتا باریک هستند و با وجود بزرگ‌ بودن نمایشگر، در دست‌ گرفتن و کار کردن با گوشی به‌سادگی صورت می‌گیرد.

نمایشگر Honor 6X در حالت کلی عملکرد مناسبی دارد؛ تصاویر در آن شارپ هستند و میزان روشنایی آن نیز به‌اندازه‌ای است که در محیط‌های روشن مشکلی با استفاده از گوشی نخواهید داشت. میزان روشنایی حداقل نمایشگر نیز مناسب است، این به مفهوم آن است که در محیط‌های تاریک، هنگام تماشای صفحه‌‌نمایش گوشی، چشمانتان اذیت نخواهد شد.

با وجود آنکه با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم؛ اما دقت رنگ‌های به‌ نمایش درآمده بسیار مناسب است و تصاویر بسیار زنده و زیبا دیده می‌شوند. زاویه‌ی دید نمایشگر نیز بسیار وسیع است و در زوایای مختلف، افت دقت رنگ‌ها ناچیز است. با توجه به LCD بودن نمایشگر، کنتراست تصاویر در حد خوبی قرار دارد و عمق رنگ سیاه نیز مناسب است.

علاوه‌ بر موارد یادشده، بزرگی نمایشگر سبب آن می‌شود تا استفاده از گوشی در کاربردهایی همچون وب‌‌گردی، انجام بازی و تماشای ویدیو، تجربه‌ی لذت‌بخشی باشد. در حالت کلی با در نظر گرفتن رده‌ی قیمتی آنر 6 ایکس، می‌توان از ایراد‌های جزئی نمایشگر آن چشم‌پوشی کرد.

حسگر اثر انگشت

هواوی مطابق معمول، حسگر اثر انگشت دستگاه را در بخش پشت آن جای داده است. برای بازکردن قفل گوشی نیازی به فشردن حسگر یا روشن‌کردن صفحه‌نمایش وجود ندارد و کافی است آن را لمس کنید. عملکرد این حسگر فوق‌العاده سریع و دقیق است و پس از لمس آن در کسری از ثانیه وارد محیط کاربری گوشی خواهید شد.

روند راه‌اندازی حسگر اثر انگشت Honor 6X همانند سایر گوشی‌های هواوی، بسیار ساده است، کافی است ۴ یا ۵ بار، با قسمت‌های مختلف انگشت خود، حسگر را لمس کنید تا آن را به‌طور کامل شناسایی کند. حسگر آنر ۶ ایکس قادر به شناسایی ۵ انگشت است. هواوی قابلیت‌هایی نیز به این حسگر افزوده است؛ به‌عنوان مثال می‌توان با سوایپ به پایین، به مرکز اعلان گوشی دسترسی داشت؛ با دابل‌تپ، اعلان‌ها را حذف کرد؛ در نمایش تمام‌صفحه‌ی تصاویر می‌توان با سوایپ به چپ یا راست، بین تصاویر جابجا شد و با لمس طولانی حسگر، عکس یا ویدیو ثبت کرد، تماسی را پاسخ داد یا هشداری را خاموش کرد.

همچنین می‌توان در داخل اپلیکیشن مدیریت فایل، فولدری موسوم به Safe در کارت حافظه یا حافظه‌ی داخلی دستگاه ایجاد کرد و از طریق لمس حسگر به آن دسترسی داشت. قابلیت دیگر قفل اپلیکیشن‌ها است که از طریق Phone Manager انجام می‌شود. برای اجرای اپلیکیشن‌های قفل‌شده نیز می‌توان از حسگر اثر انگشت استفاده کرد.

اسپیکر

اسپیکر آنر 6X، در بخش پایین فریم آن و در کنار پورت microUSB قرار گرفته است. متأسفانه بلندی صدای اسپیکر کمتر از حد متوسط است و علاوه‌بر این، کیفیت صدای تولیدشده چندان مطلوب نیست و شفافیت چندانی ندارد؛ البته با توجه به رده‌ی قیمتی گوشی، نمی‌توان از این لحاظ چندان بر هواوی خرده گرفت. با این وجود زمانی که از هدفون استفاده می‌کنید، کیفیت و حجم صدا در حد قابل قبولی است و عملکرد گوشی از این لحاظ رضایت‌بخش است.

دوربین

سال گذشته گوشی‌های بی‌شماری با دوربین دوگانه روانه‌ی بازار شده‌اند؛ اما آنچه به‌ادعای هواوی در مورد گوشی Honor 6X تحسین‌برانگیز است، این موضوع است که دستگاه مورد بحث، نخستین گوشی هوشمند در این رده‌ی قیمتی است که از چنین قابلیتی بهره می‌برد. هر گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوگانه، به‌گونه‌ی متفاوتی از دوربین دوم خود بهره می‌برد؛ آنر 6 ایکس به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه‌ی ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و وظیفه‌ی دوربین دوم، صرفا ثبت اطلاعات عمق است؛ اطلاعاتی که در حالت Wide Aperture دوربین، می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

حالت یادشده به کاربر اجازه می‌دهد دیافراگم را بین f/16‌ تا f/0.95‌ تغییر دهد که امکان ایجاد افکت بوکه‌ی بسیار بزرگی فراهم می‌کند. اگرچه تغییر دیافراگم تا حدودی عمق میدان ایجاد می‌کند؛ اما به دوربین اجازه‌ی جذب نور بیشتر نمی‌دهد. بنابراین نمی‌توان به‌معنای واقعی کلمه آن را تغییر دیافراگم نامید. با این حال افکت بوکه به‌خوبی عمل می‌کند و کیفیت تصاویر حاصل، مناسب به‌نظر می‌رسد.

عملکرد کلی دوربین این گوشی بسیار تحسین‌برانگیز است؛ فرایند فوکوس و ثبت تصاویر به‌سرعت صورت می‌گیرد و کیفیت تصاویر ثبت‌شده، به‌خصوص برای گوشی میان‌رده‌ای مانند آنر 6 ایکس، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. دقت رنگ‌ها، جزئیات و داینامیک رنج تصاویر در سطح بسیار خوبی قرار دارند و به‌طور حتم نمی‌توان این نتایج را از گوشی هوشمندی در این رده‌ی قیمتی انتظار داشت.

عملکرد دوربین Honor 6X در محیط‌های کم‌نور و شرایط نوری نامناسب نیز نسبتا خوب است و صرفا در مواقع بسیار معدودی شاهد اکسپوز بیش از حد تصاویر هستیم. تنها در بدترین شرایط نوری است که دوربین گوشی به‌طور کامل دچار مشکل می‌شود؛ اما در باقی موارد تصاویر مناسب هستند و کیفیت قابل قبولی دارند، سطح جزئیات بالا است و نویز کمی دارند.

از آنجایی که با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم؛ مایه‌ی تعجب نیست اگر شاهد پشتیبانی آن از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K نباشیم. با این حال عملکرد فیلم‌برداری گوشی همانند عکاسی آن بسیار مناسب است؛ صدای ضبط‌شده کیفیت مناسبی دارد و سرعت فوکوس‌ دوربین حین فیلم‌برداری نیز بالا است.

بازده و عملکرد

هواوی از تراشه‌ی کرین ۶۵۵ در گوشی آنر 6X استفاده کرده است. این تراشه متشکل از هشته هسته‌‌ی پردازشی با معماری Cortex A53 است، فرکانس کاری ۴ مورد از این هسته‌ها روی ۲.۱ گیگاهرتز تنظیم شده است و ۴ مورد دیگر دارای فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز هستند. هشت هسته‌ی یادشده با واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 در قالب یک تراشه مجتمع شده‌اند، فرکانس کاری این پردازنده‌ی گرافیکی ۹۰۰ مگاهرتز است. سیستم-روی-یک-چیپ ۱۶ نانومتری Kirin 655 را حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی همراهی می‌کند.

باتری

هواوی آنر ۶ ایکس به باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است، روی کاغذ، این میزان از ظرفیت برای یک نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی، مناسب به‌ نظر می‌رسد.

 
جزئیات فنی
سایر حسگر هاشتاب سنج, حسگر مجاورتی, قطب نما
مدلHonor 6X
وزن محصول162 گرم
شبکه های مخابراتی 2G , 3G , 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3GHSDPA 900 / 1900 / 2100 - Global, USA
شبکه 4GLTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 38(2600) - Global
تعداد سیم کارتدو سیم کارت نانوسیم + microSD
نوع صفحه نمایشلمسی خازنی LTPS IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش5.5 اینچ
رزولوشن1080x1920 پیکسل (در حدود 403 پیکسل در هر اینچ)
رنگ بندیخاکستری, طلایی, نقره‌ای
دوربین پشت 12 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
دوربین جلو8 مگاپیکسل
دوربیندارد
فیلم برداری 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقبLED
نوع فوکوسAutoFocus
قابلیت دوربینمجهز به دوربین دو تایی ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.25 میکرومتر قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه قابلیت تشخیص چهره قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت عکاسی HDR
حافظه داخلی گوشی۶۴ گیگابایت
حافظه RAM4 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی۲۵۶ گیگابایت
پردازنده۸ هسته ای
نوع تراشه HiSilicon Kirin 655 Chipset
نوع پردازنده 64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده۴ هسته ۲.۱ گیگاهرتزی + ۴ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 GPU
سیستم عاملاندروید
ورژن سیستم عامل Marshmallow 6.0
نوع باتری باتری با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض باتریخیر
WIFIبله
رادیوبله
بلوتوثبله
ورژن بلوتوث نسخه 4.1
GPSبله
حسگر اثر انگشتبله
ساپورت OTGبله
لوازم جانبی شارژر , کاور , هندزفری , محافظ صفحه نمایش , کابل USB , دفترچه‌ راهنما
ساختار بدنه فلز و پلاستیک
فلش دوربین جلوندارد
 
شرایط گارانتی موبایل

شرایط عمومی گارانتی برای محصولات بف کالا

کلیه محصولات فروشگاه از 24 ساعت تا 48 ساعت گارانتی تست سلامت دارد و در صورتی که پس از تحویل از مامور پستی محصول دچار شکستگی و یا هر گونه آسیب دیدگی باشد باید در طی 24 ساعت به فروشگاه اطلاع رسانی شود و جهت بازگشت محصول هماهنگی لازم صورت گیرد



شرایط گارانتی گوشی های موبایل در فروشگاه بف کالا

کلیه مدلهای گوشی موبایل با گارانتی شرکتی میباشد و از طرف وارد کننده دارای 7 الی 15 روز گارانتی و 18 ماه وارانتی میباشد

** گارانتی : در صورتی که مشکل سخت افزاری داشته باشد به طورکامل تعویض میشود **

** وارانتی : از تاریخ خرید به مدت 18 ماه شامل خدمات پس از فروش از طرف شرکت وارد کننده میباشد و درصورتی که مشکلی برای محصول ایجاد شود و در قوانین شرکت واردکننده باشد تعمیر خواهد شد **



نوشتن دیدگاه

گوشی موبایل هوآوی Honor 6X 2016 64GB

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 12 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل

دوربین جلو : 8 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.5 اینچ

گارانتی : شرکتی

نوشتن دیدگاه

محصولات بازدیدشده

مشخصات عمومی

مدل
Honor 6X
ساختار بدنه
فلز و پلاستیک

مشخصات ارتباطات

شبکه های مخابراتی
2G , 3G , 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3G
HSDPA 900 / 1900 / 2100 - Global, USA
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 38(2600) - Global
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت نانوسیم + microSD

مشخصات صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش
لمسی خازنی LTPS IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش
5.5 اینچ
رزولوشن
1080x1920 پیکسل (در حدود 403 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات حافظه

حافظه داخلی گوشی
۶۴ گیگابایت
حافظه RAM
4 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی
۲۵۶ گیگابایت

مشخصات پردازنده

پردازنده
۸ هسته ای
نوع تراشه
HiSilicon Kirin 655 Chipset
نوع پردازنده
64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده
۴ هسته ۲.۱ گیگاهرتزی + ۴ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی
Mali-T830 MP2 GPU

مشخصات دوربین

دوربین پشت
12 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
دوربین جلو
8 مگاپیکسل
دوربین
فیلم برداری
1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقب
LED
نوع فوکوس
AutoFocus
قابلیت دوربین
مجهز به دوربین دو تایی
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.25 میکرومتر
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه
قابلیت تشخیص چهره
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
فلش دوربین جلو

مشخصات سیستم عامل

سیستم عامل
اندروید
ورژن سیستم عامل
Marshmallow 6.0

مشخصات باتری

نوع باتری
باتری با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض باتری

سایر مشخصات

سایر حسگر ها
شتاب سنج, حسگر مجاورتی, قطب نما
رنگ بندی
خاکستری, طلایی, نقره‌ای
WIFI
رادیو
بلوتوث
ورژن بلوتوث
نسخه 4.1
GPS
حسگر اثر انگشت
ساپورت OTG
لوازم جانبی
شارژر , کاور , هندزفری , محافظ صفحه نمایش , کابل USB , دفترچه‌ راهنما

سایر ویژگی ها

وزن محصول
162 گرم

منو

مقایسه 0