گوشی موبایل هوآوی Honor 9 2017 128GB

جدید

حافظه داخلی : 128 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

دوربین جلو : 8 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.15 اینچ

گارانتی : شرکتی

جزییات بیشتر

 
بررسی تخصصی

طراحی

آنر ۹ یکی از همان گوشی‌هایی است که در نگاه اول عاشق ظاهر آن خواهید شد؛ آنر ۹ نیز مثل بسیاری از پرچم‌داران امسال، بدنه‌ای شیشه‌ای دارد؛ بخش‌‌های شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی به بهترین شکل و بدون هیچ‌گونه نوار پلاستیکی و قسمت رابطی با فریم فلزی و تراش‌خورده‌ی گوشی پیوند خورده‌اند. ضخامت دستگاه در بیشتر‌ین حالت به ۷.۵ میلی‌متر می‌رسد؛ با وجود ابعاد مناسب دستگاه وزن ۱۵۵ گرم برای آن کمی زیاد به نظر می‌رسد.

شیشه‌ی ۱۵ لایه‌ و سه‌بعدی پشت گوشی بارزترین مولفه‌ی طراحی آنر ۹ محسوب می‌شود. این شیشه در لبه‌های کناری خود انحنادار طراحی شده است تا علاوه‌بر افزودن بر زیبایی گوشی به خوش‌دست شدن آن نیز کمک کند. پشت گوشی براق است و با نانو بافت‌های تعبیه شده با کمک فرآیند «Photo Etching» جلوه‌ی بسیار زیبایی پیدا کرده است؛ بدون شک، قاب پشتی زیبای آنر ۹، آن را به یکی از زیباترین گوشی‌های بازار مبدل ساخته است که هر بیننده‌‌ای را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. دوربین دوگانه‌ی دستگاه به خوبی در پشت این قاب شیشه‌ای جای گرفته است؛ از این رو خبری از برجستگی در قسمت دوربین نیست؛ اما بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی در طراحی آنر ۹ لغزنده بودن آن محسوب می‌شود؛ به‌طوری که حتی با وجود لبه‌های انحنادار و کوچک بودن ابعاد، مستعد لغزیدن از دست است. استفاده از شیشه در طراحی یک گوشی شاید آن را زیباتر کند؛ اما لک‌ و اثرانگشت را بیشتر از نمونه‌های فلزی نمایان می‌کند.

جلوی گوشی شبیه به بسیاری از نمونه‌های بازار است و طراحی آشنایی دارد. حسگر اثر انگشت در نسل جدید سری آنر به جلوی دستگاه منتقل شده است و در کنار آن نیز دو کلید خازنی به‌‌فرم دو نقطه‌ی نورانی برای ناوبری به چشم می‌خورند؛ این حسگر یکی از سریع‌ترین‌ نمونه‌هایی است که تا به حال بررسی کرده‌ایم. عملیات شناساندن اثر انگشت به دستگاه، به‌سادگی و با سرعت انجام می‌گیرد؛ برای استفاده از حسگر اثر انگشت به عنوان کلیدهای ناوبری نیازی به استفاده از انگشت شناسانده شده به گوشی نیست. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر آنر ۹ کم نیست؛ اما استفاده‌ی مفید از حاشیه‌ی پایینی برای کلید خازنی را تصمیم درستی از طرف هواوی می‌دانیم. خوشبختانه امکان شخصی‌سازی این کلیدها بر طبق سلیقه‌ی کاربر وجود دارد؛ اما یک شکل بودن (به صورت نقطه) آن‌ها ممکن است کمی مشکل‌ساز شود. حاشیه‌ی دو طرف نمایشگر همانند بسیاری از گوشی‌های بالارده بسیار اندک است. هواوی همچنین چراغ اعلان را در داخل بخش خروجی صدای اسپیکر مکالمه جای داده است.

در لبه‌ی پایینی آنر ۹ علاوه‌بر اسپیکر مونو،‌ درگاه USB نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به چشم می‌خورد. در لبه‌ی بالایی نیز فرستنده‌ی مادون قرمز برای استفاده از گوشی به عنوان ریموت کنترل مشاهده می‌شود. کلیدهای تغییر حجم صدا و پاور نیز در لبه‌ی راست گوشی قرار گرفته‌اند.

صفحه نمایش

این گوشی دارای صفحه نمایش 5.15 اینچی فول اچ دی با رزولوشن 1920×1080 بوده و تراکم پیکسلی آن 428ppi است. طبق تست‌های انجام شده روشنایی حداکثر صفحه نمایش دستگاه 454 نیت است که برای استفاده از محیط‌های بسته و حتی  فضاهای باز روشنایی مناسبی محسوب می‌شود.  اکثر دستگاه‌هایی که روشنایی آنها کمتر از 500 نیت است زیر نور خورشید کیفیت پایینی  دارند، به همین دلیل هواوی در آنر 9 از سیستمی استفاده کرده که به کاربران کمک می‌کند تا خوانایی نوشته‌های موجود در صفحه نمایش را هنگامی که زیر تابش مستقیم خورشید قرار دارند، افزایش دهند. این سیستم به صورت اتوماتیک کار کرده و با توجه به موقعیت مکانی و زمانی کاربر نور صفحه و خوانایی نوشته‌ها را تنظیم می‌کند.

همچنین در قسمت تنظیمات گوشی قابلیتی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا دمای رنگهای صفحه نمایش را تغییر دهند.

سخت افزار و عملکرد آنر 9

در آنر 9 از پردازنده هشت هسته‌ای کیرین 960 ساخت هواوی استفاده شده.کیرین 960 دارای چهار هسته Coretx-A73 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. این گوشی دارای چیپ گرافیکی Mali-G71 MP8 است.

به لحاظ سیستم صوتی نیز آنر 9 عملکرد خوبی دارد. چندین حالت صدای 3D انتخابی وجود دارند که در هنگام پخش موسیقی با هدفون‌ها قابل انتخاب هستند. کاربران برای استفاده از این تنظیمات ابتدا نوع هدفون خود را مشخص کرده و سپس حالت انتخابی صدا را مشخص کنند. با استفاده از این قابلیت حس ایستادن در برابر یک سیستم صوتی حرفه‌ای به افراد منتقل می‌شود.

آنر 9 دارای تنها یک بلندگو در گوشه سمت چپ پایین بدنه و در کنار درگاه USB است. با اینکه جهت این اسپیکر رو به جلو نیست، اما بلندی صدای خوب و قابل قبولی دارد. آنر ادعا کرده که این سیستم صوتی را Rainer Mailler، یکی از مهندسین موسیقی معروف دنیا و برنده جایزه گرمی، طراحی کرده است. با اینکه حداکثر صدای این اسپیکر بسیار بلند است، اما بهترین کیفیت صدا هنگامی حاصل می‌شود که بلندی آن را روی 70-80 درصد تنظیم کنید.

آنر 9 دارای یک باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی غیر قابل تعویض است که عموما یک روز کامل دوام می‌آورد.

در این گوشی از دو نوع حالت کم مصرف یا ذخیره انرژی استفاده شده است. در حالت اول برخی از اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه اجرا شده‌اند متوقف می‌شوند، همزمان سازی ایمیل‌ها غیرفعال می‌شود و افکت‌های تصویری به حداقل می‌رسند. اما در حالت دوم که Ultra Power Saving Mode نام دارد گوشی شما به یک دستگاه غیرهوشمند تبدیل می‌شود که با استفاده از آن تنها امکان برقراری تماس و مشاهده پیام‌ها وجود دارد.

باتری آنر 9 از تکنولوژی شارژ سریع 2A پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی شارژ باتری از 4 درصد تا 100 درصد در مدت زمان یک ساعت و 54 دقیقه انجام می‌شود که 32 دقیقه از این مدت، مربوط به 10 درصد انتهای شارژ (از 90 درصد تا 100 درصد) است. رسیدن به شارژ 50 درصد نیز به 45 دقیقه زمان نیاز دارد.

نرم افزار

آنر 9 بصورت پیش فرض دارای اندروید 7.0 و رابط کاربری هواوی Emotion UI نسخه 5.1 است. یکی از مهمترین مشکلاتی که پیش از این در رابط‌های کاربری هواوی وجود داشت، نبود قسمت مخصوص مشاهده اپلیکیشن‌ها یا App Drawer بود. اما خوشبختانه این مشکل حل شده و در آنر 9 صفحه‌ای مخصوص برای مشاهده تمامی اپلیکیشن‌ها بصورت منظم وجود دارد.

در صورتی که پیش از این با گوشی‌های هواوی کار نکرده باشید به کمی زمان نیاز دارید تا به آنر 9 عادت کنید. رابط کاربری این گوشی تفاوت زیادی با نسخه‌های خام اندروید دارد و صفحه تنظیمات آن به کلی از نسخه‌های معمول متفاوت است. با این حال این سیستم نرم افزاری قابلیت‌های منحصر به فرد خوبی مثل دستورات حرکتی، دستورات صوتی، قسمت پایینی قابل تنظیم و حالتی برای کار کردن یک دستی با گوشی دارد. همچنین حالت مزاحم نشدن یا همان Do Not Disturb در آنر 9 با سایر دستگاه‌ها متفاوت است.

در قسمت دستورات حرکتی می‌توانید فرامینی مثل بی صدا کردن گوشی را با چرخاندن دستگاه انجام دهید و یا پاسخ دادن به تماس‌ها را تنها با بلند کردن گوشی به انجام برسانید. همچنین می‌توانید با دوبار ضربه زدن به صفحه، از آن اسکرین شات بگیرید و یا با کشیدن یک حرف انگلیسی بر روی صفحه‌ی خاموش دستگاه، بصورت مستقیم اپلیکیشن مربوطه را باز کنید. تبدیل صفحه نمایش به دو صفحه‌ی مجزا (حالت Split Screen) نیز با کشیدن یک خط در وسط صفحه فعال می‌شود. البته تمامی این دستورات را می‌توان خاموش و غیرفعال کرد.

همان‌طور که در بخش طراحی اشاره کردیم،کلیدهای ناوبری آنر ۹ خازنی هستند و در قالب دو چراغ ال‌ایی‌دی در دو سمت حسگر اثر انگشت قرار گرفته‌اند. آنر امکان شخصی‌سازی ترتیب این کلیدها را نیز به آنر ۹ اضافه کرده است. علاوه‌بر این، می‌توان عملکرد هر دو کلید را با کلید هوم ادغام کرد؛ در این حالت با لمس حسگر انگشت، با صفحه‌ی پیشین هدایت می‌شوید، با لمس و نگه‌داشتن حسگر، به صفحه‌ی هوم بازگردانده می‌شوید و در نهایت با سوایپ از چپ به راست یا بالعکس روی حسگر، لیست اپ‌های در حال اجرا نمایش داده می‌شود. در کنار کلیدهای خازنی ناوبری، چینی‌ها قابلیتی موسوم به Floating Dock را نیز برای آنر ۹ در نظر گرفته‌اند که با فعال‌سازی آن، کلید‌های ناوبری، قفل‌کردن گوشی و میان‌بری برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا، در قالب یک داک شناور در لبه‌ی نمایشگر ظاهر می‌شود؛ البته می‌توان این داک را در هر موقعیت از دو لبه‌ی چپ و راست نمایشگر قرار داد.

دوربین

یکی از مهمترین نقاط قوت آنر 9، دوربین دوگانه آن است. یکی از لنزها 20 مگاپیکسلی مونوکروم یا تک رنگ و لنز دیگری 12 مگاپیکسلی و چند رنگی است. استفاده از دو سنسور متفاوت باعث می‌شود تا حساسیت دوربین به نور بالاتر برود زیرا سنسور تک رنگ نسبت به لنزهای معمولی اجازه ورود نور بیشتری به دوربین را می‌دهد. عکسهای رنگی بصورت پیش فرض با کیفیت 12 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند، اما امکان گرفتن عکسهای رنگی بیست مگاپیکسلی نیز وجود دارد. در این کیفیت برخی از پارامترهای عکس با استفاده از لنز تک رنگ ثبت می‌شوند.

به غیر از حالت‌های اچ دی آر و پانوراما که امروزه در اکثر گوشی‌ها پیدا می‌شود، حالت‌های عکاسی بیشتری وجود دارد که یکی از آنها حالت کاملا دستی یا Full Manual است که با استفاده از آن می‌توانید ایزو، میزان باز بودن دریچه دوربین و سرعت شاتر را تنظیم کنید. همچنین حالتی در آنر 9 وجود دارد که در آن عمق تصویر قابل تنظیم است. در این حالت می‌توانید پس از گرفتن عکس محلی که در آن فوکوس انجام شده است را تغییر دهید و عمق تصویر را تنظیم کنید.

سایر حالت‌ها شامل عکس برداری در شب، تایم لپس، اسلوموشن یا صحنه آهسته و افزودن واترمارک به تصویر است. همچنین می‌توانید نور اجسام در حال حرکت، مثل نور چراغ اتومبیل‌ها یا ستاره‌ها را ثبت کنید. البته برای گرفتن عکسهای با کیفیت در این حالت احتمالا به یک سه پایه احتیاج خواهید داشت.

در حالت حرفه‌ای یا PRO نیز تنظیمات بیشتری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. مثلا امکان ذخیره تصاویر با فرمت RAW یا JPEG و قابلیتی که در آن فلاش ال ای دی برای عکسبرداری در نور کم در بهترین حالت قرار می‌گیرد در حالت حرفه‌ای وجود دارند. قابلیت اسکن سه بعدی چهره افراد برای درست کردن تصویر کاربری و عکسبرداری سیاه و سفید نیز در آنر 9 وجود دارد.

با استفاده از این گوشی می‌توانید فیلمهای 4K ضبط کنید. در کیفیت 1080p لرزشگیر الکتریکی لنز نیز وارد عمل خواهد شد. فیلمهایی که با آنر 9 گرفته می‌شوند در فرمت H.265 ذخیره شده و حجم نسبتا پایینی دارند.

دوربین 8 مگایپسلی جلوی دستگاه کیفیت خوبی داشته و افرادی که عاشق سلفی گرفتن هستند را راضی می‌کند. حالت‌های زیبایی یا همان بیوتی مود و حالت بوکه (Bokeh) که پس زمینه تصاویر را محو می‌کند نیز در دوربین جلوی آنر 9 بصورت پیش فرض وجود دارند.

 
جزئیات فنی
سایر حسگر هاشتاب‌سنج (Accelerometer) , قطب‌نما (Compass) , ژیروسکوپ (Gyro) , روشنایی (Light) , مجاورت (Proximity)
مدلHonor 9
وزن محصول155 گرم
شبکه های مخابراتی 2G , 3G , 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4GLTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 8(900), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
تعداد سیم کارتدو سیم کارت نانوسیم + microSD
نوع صفحه نمایشلمسی خازنی LTPS IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش5.15 اینچ
رزولوشن1080x1920 پیکسل (در حدود 428 پیکسل در هر اینچ)
رنگ بندیطلایی, خاکستری, آبی
دوربین پشت 20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
دوربین جلو8 مگاپیکسل
دوربیندارد
فیلم برداری 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقب Dual Tone LED
نوع فوکوس Phase Detection
قابلیت دوربیندارای دو دوربین در پشت گوشی دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 قابلیت عکاسی پاناروما به صورت سه‌بعدی قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه قابلیت تشخیص چهره قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت عکاسی HDR
حافظه داخلی گوشی۱۲۸ گیگابایت
حافظه RAM6 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی۲۵۶ گیگابایت
پردازنده۸ هسته ای
نوع تراشه HiSilicon Kirin 960 Chipset
نوع پردازنده 64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده۴ هسته ۲.4 گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.8 گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 GPU
سیستم عاملاندروید
ورژن سیستم عامل Nougat 7.0
نوع باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض باتریخیر
WIFIبله
رادیوخیر
بلوتوثبله
ورژن بلوتوث نسخه 4.2
GPSبله
حسگر اثر انگشتبله
ساپورت OTGبله
لوازم جانبی شارژر , کاور , کابل USB , دفترچه‌ راهنما
ساختار بدنه فلز و شیشه (3D Curved Glass روی قاب پشتی)
فلش دوربین جلوندارد
 
شرایط گارانتی موبایل

شرایط عمومی گارانتی برای محصولات بف کالا

کلیه محصولات فروشگاه از 24 ساعت تا 48 ساعت گارانتی تست سلامت دارد و در صورتی که پس از تحویل از مامور پستی محصول دچار شکستگی و یا هر گونه آسیب دیدگی باشد باید در طی 24 ساعت به فروشگاه اطلاع رسانی شود و جهت بازگشت محصول هماهنگی لازم صورت گیرد



شرایط گارانتی گوشی های موبایل در فروشگاه بف کالا

کلیه مدلهای گوشی موبایل با گارانتی شرکتی میباشد و از طرف وارد کننده دارای 7 الی 15 روز گارانتی و 18 ماه وارانتی میباشد

** گارانتی : در صورتی که مشکل سخت افزاری داشته باشد به طورکامل تعویض میشود **

** وارانتی : از تاریخ خرید به مدت 18 ماه شامل خدمات پس از فروش از طرف شرکت وارد کننده میباشد و درصورتی که مشکلی برای محصول ایجاد شود و در قوانین شرکت واردکننده باشد تعمیر خواهد شد **



نوشتن دیدگاه

گوشی موبایل هوآوی Honor 9 2017 128GB

حافظه داخلی : 128 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل

دوربین جلو : 8 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.15 اینچ

گارانتی : شرکتی

نوشتن دیدگاه

محصولات بازدیدشده

مشخصات عمومی

مدل
Honor 9
ساختار بدنه
فلز و شیشه (3D Curved Glass روی قاب پشتی)

مشخصات ارتباطات

شبکه های مخابراتی
2G , 3G , 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 8(900), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت نانوسیم + microSD

مشخصات صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش
لمسی خازنی LTPS IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش
5.15 اینچ
رزولوشن
1080x1920 پیکسل (در حدود 428 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات حافظه

حافظه داخلی گوشی
۱۲۸ گیگابایت
حافظه RAM
6 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی
۲۵۶ گیگابایت

مشخصات پردازنده

پردازنده
۸ هسته ای
نوع تراشه
HiSilicon Kirin 960 Chipset
نوع پردازنده
64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده
۴ هسته ۲.4 گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.8 گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی
Mali-G71 MP8 GPU

مشخصات دوربین

دوربین پشت
20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
دوربین جلو
8 مگاپیکسل
دوربین
فیلم برداری
2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقب
Dual Tone LED
نوع فوکوس
Phase Detection
قابلیت دوربین
دارای دو دوربین در پشت گوشی
دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
قابلیت عکاسی پاناروما به صورت سه‌بعدی
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه
قابلیت تشخیص چهره
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
فلش دوربین جلو

مشخصات سیستم عامل

سیستم عامل
اندروید
ورژن سیستم عامل
Nougat 7.0

مشخصات باتری

نوع باتری
لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض باتری

سایر مشخصات

سایر حسگر ها
شتاب‌سنج (Accelerometer) , قطب‌نما (Compass) , ژیروسکوپ (Gyro) , روشنایی (Light) , مجاورت (Proximity)
رنگ بندی
طلایی, خاکستری, آبی
WIFI
رادیو
بلوتوث
ورژن بلوتوث
نسخه 4.2
GPS
حسگر اثر انگشت
ساپورت OTG
لوازم جانبی
شارژر , کاور , کابل USB , دفترچه‌ راهنما

سایر ویژگی ها

وزن محصول
155 گرم

منو

مقایسه 0