گوشی موبایل Nokia 7 plus 2018 64GB

جدید

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 12 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل

دوربین جلو : 16 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 6 اینچ

گارانتی : شرکتی

جزییات بیشتر

  • با کد رجیستری و بدون گارانتی
 
بررسی تخصصی

طراحی

نوکیا 7 پلاس گوشی بد قیافه‌ای نیست اما همین ابتدا بگوییم که بسیار شبیه به دیگر گوشی‌های بازار است و از برخی دیگر ظاهری قدیمی‌تر دارد. جلوی گوشی صفحه‌نمایشی قرار گرفته که مانند بسیاری از گوشی‌های امروزی بیشترین فضای قاب جلو را اشغال کرده است.

بدنه دستگاه از یک بلوک آلومینیوم یکپارچه 6000 ساخته شده  و قاب پشتی با پوششی سرامیکی پوشانده شده اما به خوبی نشان می‌دهد که گوشی در حد و اندازه یک میان رده ظاهر شده است. این قاب به راحتی اثرانگشت و لک و چربی را به خودش جذب می‌کند و به همین راحتی هم پاک نمی‌شود. فریم اطراف دستگاه هم فلزی است و لبه‌هایش تیز. رنگ این فریم مسی است و برای اینکه گوشی بی‌حال نباشد رنگ آن با فریم اطراف دوربین‌ها، سنسور اثرانگشت و لوگوی نوکیای پشت گوشی هماهنگ شده.

لبه‌های گوشی هم در پشت و هم در جلو بسیار تیز هستند و همین تیزی سبب می‌شود اگر مدت طولانی با گوشی کار کنید دست گرفتنش کار عذاب‌آوری باشد.

با وجود این به سبب اینکه گوشی وزن زیادی دارد و نوکیا به خوبی بالانس وزنی را رعایت کرده 7 پلاس خیلی خوب به دست می‌چسبد و هیچ احساس ناامنی زمان دست گرفتنش به کاربر دست نمی‌دهد.

جزئیات ظاهری دستگاه

جلو صفحه‌نمایش 6 اینچی حدود 77.2 درصد از این قاب را به خودش اختصاص داده است. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی، با همان طراحی و در همان مکانی که دوربین سلفی گوشی‌های نوکیای ویندوزی قرار داشتند، دیده می‌شود. کنار دوربین سلفی نام نوکیا حک شده و خروجی صدای مخاطب و سنسورها هم کنار آن‌ها قرار گرفته‌اند.

هر چه قاب جلو جزییات کمی دارد قاب پشتی شلوغ است. دوربین اصلی با دو لنز در وسط و بالای قاب پشتی جای گرفته و از بدنه دستگاه بیرون زده است. فریمی فلزی اطراف لنزها را فرا گرفته و یک فلاش دوتایی کنارشان و البته خارج از این فریم تعبیه شده. سنسور اثرانگشت نوکیا 7 پلاس با فاصله بسیار کمی از لنزها و پایین آن‌ها دیده می‌شود درحالی‌که فریم اطرافش هم‌رنگ فریم اطراف دوربین اصلی و فریم فلزی دستگاه است. پایین‌تر از این سنسور نام نوکیا هم‌رنگ با فریم دستگاه حک شده است که به نظر می‌رسد خیلی زود از روی بدنه پاک شود. میکروفون دوم دستگاه هم بالای دوربین اصلی است.

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور قرار دارند که طراحی و جنسی کاملا شبیه به هم دارند. بالا شاهد حضور جک 3.5 میلی‌متری صدا هستیم درحالی‌که در لبه سمت چپ می‌توانیم به درگاه سیم‌کارت دسترسی داشته باشیم.

پایین گوشی یکی از لبه‌های پرجزئیات آن به حساب می‌آید. در این بخش درگاه ارتباطی تایپ سی، میکروفون اصلی و اسپیکر دیده می‌شوند؛ طراحی اسپیکر بسیار زیبا است و خبری از آن سوراخ‌های بزرگ که در دیگر گوشی‌های هوشمند می‌بینیم نیست و تنها دو خط در اینجا در نظر گرفته شده تا راه خروجی برای صدا باشند.

صفحه‌نمایش

بعد از اینکه از طراحی یک گوشی خوشتان آمد صفحه‌نمایش دومین قسمتی است که می‌تواند شما را در خرید یک محصول مصمم‌تر کند. نوکیا از صفحه‌نمایشی 6 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی پلاس برای 7 پلاس استفاده کرده است. این صفحه‌نمایش از جنس IPS است و تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ دارد.

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش پویا و پررنگ نمایش داده می‌شوند و شفافیت بالایی هنگام مشاهده محتوا پیش رویتان قرار دارد. متن‌ها خیلی شفاف هستند و هیچ پیکسلی را با چشم حتی از فاصله نزدیک نمی‌توانید روی صفحه مشاهده کنید. نور صفحه هم نسبت به میان رده بودن خیلی خوب است و همین نور خوب سبب می‌شود زیر نور خورشید مشکلی برای مشاهده محتوا در محیط باز نداشته باشید.

کیفیت صفحه‌نمایش برای گوشی‌ای در رده میانی بازار بسیار خوب و فراتر از انتظار است و با خیال راحت می‌توانید از مشاهده فیلم یا بازی روی آن لذت ببرید.

نرم‌افزار

نوکیا 7 پلاس با اندروید 8.1 عرضه شده است و هیچ رابط کاربری‌ای روی آن نصب نیست. اندروید این گوشی به اندروید وان معروف است که دقیقا همان اندروید خام است که گوگل برای شرکای تجاری خودش که سخت‌افزار تولید می‌کنند عرضه کرده است. این اندروید کاملا شبیه به اندروید نسخه اصلی است که برخی برنامه‌های مخصوص کمپانی سازنده سخت‌افزار روی آن‌ها نصب است.

سخت‌افزار

پردازنده بخشی است که نشان می‌دهد با یک گوشی میان رده روبرو هستید. از پردازنده اسنپدراگون 660 برای این گوشی استفاده شده که یک پردازنده 8 هسته‌ای است و برای گوشی‌های میان رده توسعه داده شده. این پردازنده در اواسط 2017 معرفی شده و 4 هسته فرکانس 2.2 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند.

روی چیپ گوشی و کنار پردازنده حافظه رم 4 گیگابایتی قرار دارد درحالی‌که حافظه داخلی هم 64 گیگابایتی است. با بسته بودن تمام برنامه‌ها 1.56 گیگابایت از حافظه رم آزاد است که با باز کردن 15 برنامه در پس‌زمینه میزان حافظه رم در دسترس به 1.2 گیگابایت تقلیل پیدا می‌کند. از 64 گیگابایت حافظه داخلی در ابتدای کار 48.34 گیگابایت آن آزاد است.

در اجرای بازی های سنگین هیچ مشکلی با گوشی و پردازنده پیدا نمی کنید. 

در بخش امنیت کار زیادی روی گوشی انجام نشده و تنها از همان روش باز کردن قفل دستگاه با استفاده از سنسور اثرانگشت استفاده شده است. این سنسور در قاب پشتی دستگاه قرار دارد و سرعت و دقت بالایی دارد. این سنسور علاوه بر اینکه می‌تواند قفل دستگاه شما را باز کند امکان می‌دهد با کمکش بتوانید نوتیفیکیشن بار را مشاهده کنید.

درگاه سیم‌کارت‌ها سمت چپ گوشی در نظر گرفته شده است. با خارج کردن درگاه سیم‌کارت از جای خودش به دو اسلات دسترسی پیدا می‌کنید که هر دو از سیم‌کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کنند. درگاه سیم‌کارت دوم هیبریدی در نظر گرفته شده و می‌توانید در عوض استفاده از سیم‌کارت دوم از کارت حافظه خارجی بهره ببرید که امکان استفاده کارت حافظه تا ظرفیت 256 گیگابایت در نظر گرفته شده است.

دوربین

بخشی دوست‌داشتنی در نوکیا 7 پلاس است که فراتر از یک گوشی میان رده ظاهر شده. نوکیا از دو لنز برای دوربین اصلی در قاب پشتی استفاده کرده که ساخت زایس هستند. دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی دوتایی بهره برده که اندازه دهانه دیافراگمش f/1.8 است. دوربین دوم سنسور 13 مگاپیکسلی دارد که لنز تلفوتو نام دارد و برای گرفتن عکس‌های با زوم 2 برابر و تشخیص عمق تصویر استفاده می‌شود. نوکیا نه‌تنها برای دوربین اصلی هیچ کم و کاستی نگذاشته دوربین سلفی را هم به سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز کرده که محصول کمپانی زایس است و اندازه دهانه دیافراگمش هم f/2.0 است.

جزئیات زیادی روی منوی کاربری دوربین اصلی دیده می‌شود و همین امر کمک می‌کند تا نیاز به رفتن به صفحه تنظیمات به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند اما به‌هیچ‌عنوان منوی دوربین کاربرپسند نیست. فضای بدون کاربرد زیادی پایین منو دیده می‌شود که سوییچ فیلم‌برداری و شاتر را در خودش جای داده است. برای دسترسی به سوییچ‌هایی مانند فلاش یا رفتن به دوربین دوم هم باید سختی زیادی بکشید و با یکدست امکان ندارد بتوانید هم گوشی را نگه دارید و هم به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بالای منوی دوربین کلیدهای سوییچ بین دوربین اصلی و دوربین سلفی، کلید فعال و غیرفعال کردن فلاش، کلید HDR، کلید تایمر، کلیدی برای استفاده همزمان از دوربین اصلی و دوربین سلفی و در نهایت کلید روتوش قرار دارند.

دوربین اصلی در نور شب به مراتب عملکرد بهتری نسبت به روز دارد. عکس‌هایی که در نور شب گرفته می‌شوند روشن هستند و رنگ‌ها در آن‌ها بسیار خوب ثبت می‌شود. در این حالت عکس‌ها هنوز هم خیلی شارپ نیستند اما جزئیات خیلی خوب در آن‌ها ثبت می‌شود.

نوکیا 7 پلاس توانایی ضبط ویدئوی با کیفیت 4K را دارد اما نکته مهم در اینجا حضور تکنولوژی‌ای به نام OZO است. این تکنولوژی مختص به بخش ضبط صدای ویدئو است و برای گوشی‌هایی که مجهز به 3 میکروفون یا بیشتر باشند کارایی دارد. هنگام فیلم‌برداری این تکنولوژی سه حالت ضبط صدا پیش روی کاربر قرار می‌دهد که عبارت‌اند از جلو، محیطی و عقب. علاوه بر این در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند که صدای استریو ضبط می‌کنند ضبط صدا هنگام فیلم‌برداری با این تکنولوژی جزئیات بیشتر ثبت می‌شوند و صداها عمق بیشتری دارند.

باتری

نوکیا در استفاده از باتری خساست به خرج نداده و از باتری‌ای با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که در کمتر گوشی هوشمند پرچم‌داری این ظرفیت باتری را مشاهده می‌کنیم.

با وجود اینکه ظرفیت باتری زیاد است اما باتری این گوشی در استفاده معمولی می‌تواند 1 روز کامل و به زور 1 روز و نیم پاسخگو باشد که برای باتری‌ای با این ظرفیت خیلی جالب نیست.

 
جزئیات فنی
سایر حسگر هاشتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما
مدلNokia 7 plus
وزن محصول183 گرم
شبکه های مخابراتی 2G , 3G , 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4GLTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500) - Global
تعداد سیم کارتدو سیم کارت نانو سیم + microSD
نوع صفحه نمایشلمسی خازنی IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش6 اینچ
رزولوشن1080x2160 پیکسل, 18:9 نسبت (~403 ppi تراکم)
رنگ بندیسفید/مسی و مشکی/مسی
دوربین پشت12 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل
دوربین جلو16 مگاپیکسل
دوربینبله
فیلم برداری2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلش دوربین عقب Dual LED Dual Tone
نوع فوکوس Dual Pixel Phase Detection
قابلیت دوربیندوگانه: 12 مگاپیکسل (f/1.8 , 1.4 µm) + 13 مگاپیکسل (f/2.6 , 1.0 µm), زوم اپتیکال 2 برابر, لنز کارل زایس ثبت اطلاعات مکانی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, پانوراما, تصویربرداری HDR
حافظه داخلی گوشی۶۴ گیگابایت
حافظه RAM4 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی۲۵۶ گیگابایت
پردازنده۸ هسته ای
نوع تراشه Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 Chipset
نوع پردازنده 64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده۴ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی Adreno 512
سیستم عاملاندروید
ورژن سیستم عامل Oreo 8.1
نوع باتریاز نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض باتریخیر
WIFIبله
رادیوبله
بلوتوثبله
ورژن بلوتوثنسخه 5.0
GPSبله
حسگر اثر انگشتبله
ساپورت OTGبله
لوازم جانبیشارژر , قاب ژله‌ای , هندزفری , کابل USB , دفترچه‌ راهنما
ساختار بدنهقاب پشتی فلزی از جنس آلومینیوم
فلش دوربین جلوخیر
 
شرایط گارانتی موبایل

شرایط عمومی گارانتی برای محصولات بف کالا

کلیه محصولات فروشگاه از 24 ساعت تا 48 ساعت گارانتی تست سلامت دارد و در صورتی که پس از تحویل از مامور پستی محصول دچار شکستگی و یا هر گونه آسیب دیدگی باشد باید در طی 24 ساعت به فروشگاه اطلاع رسانی شود و جهت بازگشت محصول هماهنگی لازم صورت گیرد



شرایط گارانتی گوشی های موبایل در فروشگاه بف کالا

کلیه مدلهای گوشی موبایل با گارانتی شرکتی میباشد و از طرف وارد کننده دارای 7 الی 15 روز گارانتی و 18 ماه وارانتی میباشد

** گارانتی : در صورتی که مشکل سخت افزاری داشته باشد به طورکامل تعویض میشود **

** وارانتی : از تاریخ خرید به مدت 18 ماه شامل خدمات پس از فروش از طرف شرکت وارد کننده میباشد و درصورتی که مشکلی برای محصول ایجاد شود و در قوانین شرکت واردکننده باشد تعمیر خواهد شد **



نوشتن دیدگاه

گوشی موبایل Nokia 7 plus 2018 64GB

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 12 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل

دوربین جلو : 16 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 6 اینچ

گارانتی : شرکتی

نوشتن دیدگاه

محصولات بازدیدشده

مشخصات عمومی

مدل
Nokia 7 plus
ساختار بدنه
قاب پشتی فلزی از جنس آلومینیوم

مشخصات ارتباطات

شبکه های مخابراتی
2G , 3G , 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500) - Global
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت نانو سیم + microSD

مشخصات صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش
لمسی خازنی IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش
6 اینچ
رزولوشن
1080x2160 پیکسل, 18:9 نسبت (~403 ppi تراکم)

مشخصات حافظه

حافظه داخلی گوشی
۶۴ گیگابایت
حافظه RAM
4 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی
۲۵۶ گیگابایت

مشخصات پردازنده

پردازنده
۸ هسته ای
نوع تراشه
Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 Chipset
نوع پردازنده
64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده
۴ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی
Adreno 512

مشخصات دوربین

دوربین پشت
12 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل
دوربین جلو
16 مگاپیکسل
دوربین
فیلم برداری
2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه
فلش دوربین عقب
Dual LED Dual Tone
نوع فوکوس
Dual Pixel Phase Detection
قابلیت دوربین
دوگانه: 12 مگاپیکسل (f/1.8 , 1.4 µm) + 13 مگاپیکسل (f/2.6 , 1.0 µm), زوم اپتیکال 2 برابر, لنز کارل زایس
ثبت اطلاعات مکانی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, پانوراما, تصویربرداری HDR
فلش دوربین جلو

مشخصات سیستم عامل

سیستم عامل
اندروید
ورژن سیستم عامل
Oreo 8.1

مشخصات باتری

نوع باتری
از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض باتری

سایر مشخصات

سایر حسگر ها
شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما
رنگ بندی
سفید/مسی و مشکی/مسی
WIFI
رادیو
بلوتوث
ورژن بلوتوث
نسخه 5.0
GPS
حسگر اثر انگشت
ساپورت OTG
لوازم جانبی
شارژر , قاب ژله‌ای , هندزفری , کابل USB , دفترچه‌ راهنما

سایر ویژگی ها

وزن محصول
183 گرم

محصولات بازدیدشده

منو

مقایسه 0