انواع پاکسازی اصول نگهداری و مراقبت از پوست صورت

انواع پاکسازی اصول نگهداری و مراقبت از پوست صورت

هدف ما در فرایند پاکسازی، از بین بردن سلول های مرده، پاک کردن پوست از ترشحات طبیعی و غیر طبیعی، مواد آرایشی و نیز آلودگی هایی است که روی پوست تجمع پیدا کرده اند.

افراد به دلایل مختلف از روشهای متفاوت پاکسازی صورت استفاده ‌می‌کنند.برخی تمایل دارند جوش های صورت از جمله جوش‌های سرسیاه خود را از بین ببرند و برخی افراد نیز برای سلامتی پوست و جوانسازی آن ، روش‌های مختلف پاکسازی را امتحان ‌می‌کنند.

 

فهرست

محتوایی که شما در این مقاله میخوانید

  • انواع پاکسازی صورت

  1. خانگی

  2. آرایشگاهی

  3. کلینیکی

  • اصول نگهداری از پوست صورت

  • مراحل روتین مراقبت از پوست در روز

  • مراحل روتین مراقیت ازپوست در شب

  • مراحل روتین پوستی

  1. آرایش پاک کن

  2. شوینده صورت

  3. اسکراب

  4. تونر

  5. سرم صورت

  6. کرم دور چشم

  7. محصولات ضد جوش و لک

  8. کرم آبرسان یا مرطوب کننده

  9. کرم ضدآفتاب

  10. کرم شب

 

 

 

انواع پاکسازی صورت

خانگی

اگر به‌ صورت اصولی و با استفاده از مواد مرغوب انجام شوند، خودتان این روش را میتوانید در خانه انجام دهید که نتیجه ‌فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

پاکسازی پوست به شکل خانگی می‌تواند یکی از بخش‌های برنامه‌ی روزمره مراقبت از پوست (روتین) شما باشد.

آرایشگاهی

پاکسازی صورت در آرایشگاه به دو روش پاکسازی بدون دستگاه و پاکسازی با دستگاه انجام می‌شود. انجام پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه باید توسط متخصص و تیم حرفه ای مراقبت از پوست انجام شود .

در روش آرایشگاه فرآیندیست که در آن با استفاده از روش‌های مختلف و مواد پاک‌کننده، سلول‌های مرده پوست از سطح پوست برداشته می‌شوند .

روش آرایشگاهی باید ماهی یک الی دو بار انجام شود.

کلینیکی

درصورتی که روش خانگی و آرایشگاهی برای پاکسازی موثر نبود روش کلینیکی برای پاکسازی صورت پیشنهاد میشود. در این روش ، پاکسازی به صورت عمیق توسط پزشک متخصص و تیم حرفه ای انجام می گردد.

اصول نگهداری از پوست صورت

بعد از ماساژ درمانی، پاکسازی صورت از محبوب ترین درمان های مراقبتی محسوب می شود.

پاکسازی پوست باعث کاهش استرس، تمیز کردن کامل پوست ،به تعویق انداختن روند پیری پوست، افزایش گردش خون در پوست، جوانسازی صورت، سم‌زدایی پوست، کاهش جای جوش، از بین بردن جوش‌های سرسفید و سرسیاه، باعث باز شدن همه منافذ پوست،لایه برداری پوست، سفت شدن بافت پوست،از بین بردن پف و تیرگی زیر چشم ،نرم کردن پوست و جذب در پوست صورت را افزایش میدهد.

اگر این روش را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید، می توانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید.

به تمامی مراقبت‌هایی که شما به صورت روزانه برای پوست صورت خود انجام می‌دهید در اصل روتین پوستی می‌گویند.

روتین پوست قادر است نیاز های پوست را تامین کند.

انجام روتین پوست صورت در طی روز و شب با یکدیگر متفاوت است.

مراحل روتین مراقبت از پوست در روز

پاک کننده صورت ، تونر ، سرم صورت ، کرم دور چشم ، محصولات ضد جوش و لک ، مرطوب کننده کرم آبرسان یا مرطوب کننده ، کرم ضدآفتاب

مراحل روتین مراقبت از پوست در شب

پاک کننده صورت ، تونر ، سرم صورت ، کرم دور چشم ، محصولات ضد جوش و لک ،کرم آبرسان یا مرطوب کننده،کرم شب

 

مراحل روتین پوستی

آرایش پاک کن

ابتدا باید آرایش خود را با استفاده از آرایش پاک کن مانند میسلار واتر، شیر پاک کن و انواع روغن‌های پاک کننده آرایش خود را از روی صورت پاک کرد.

اگر بر روی پوست خود آرایشی ندارید نیازی به انجام دادن مرحله اول نیست.

ابتدا لازم است که نوع پوست خود را برای  انجام روتین پوستی تشخیص دهید .(جهت شناخت پوست خود لینک مقاله مرتبط با آن را کلیک کنید)

 

شوینده صورت

پس از اینکه آرایش صورت خود را پاک گردید صورت را باید بایک شوینده سازگار با پوست ، شست و شو داد. شوینده‌های معمول موجود در بازار شامل فوم، ژل و پن‌های پاک کننده هستند .

هنگام خرید شوینده صورت باید دقت کنید شوینده ای را انتخاب کنید که مناسب پوست صورتتان باشد. (جهت خرید ژل شستشو مناسب صورتتان کلیک کنید)

ابتدا صورت خود را با آب گرم خیس کنید، سپس مقدار کمی شوینده مخصوص صورت را با آب درون دستان خود مخلوط کنید تا کفی نرم ایجاد شود.آن را با حرکات دایره‌ای، ملایم روی پوست خود ماساژ دهید و از شستشوی ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.

 

اسکراب

اگر به دنبال پاکسازی عمقی پوست خود هستید میتوانید هفته ای یک الی دو بار از ماسک های پاکسازی کننده پوست مانند ماسک زغال ،ماسک خاک رس،اسکراب و...... را انجام دهید. ماسک زغال و ماسک خاک رس برای پوست‌های چرب و مستعد جوش بسیار خوب عمل می‌کنند. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

لایه‌برداری را می‌توان با خیال راحت یک یا نهایتا دو بار در هفته انجام داد.

اسکراب به عنوان لایه برداری و سفیدکننده پوست صورت استفاده میشود.اسکراب لایه بردار و اسکراب سفید کننده هر دو نوع اسکراب باید به صورت ملایم لایه برداری انجام دهند که خاصیت نرم و مرطوب کننده به پوست صورت بدهد . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

 

تونر

مهم ترین مرحله روتین پوستی استفاده از تونر است.

تونرهای مختلف با خاصیت درمانی و مراقبتی متفاوت هم چنین باعث کوچک کردن منافذ باز پوست ، مرطوب کننده پوست ،تسکین التهاب وکنترل چربی پوست در پوست میشود.

تونر به لایه‌های عمیق‌ پوست نفوذ کرده و باقیمانده آرایش و چربی را از لایه‌های زیرین پوست بیرون بکشند و باعث تمیزی پوست می‌شود.

دو مورد از تونیک های معروف: تونیک پاک کننده مناسب پوست چرب و تونیک پاک کننده مناسب پوست خشک هستند.(جهت خرید این محصول کلیک کنید)

 

سرم صورت

بسیاری از متخصصان پوست معتقدند که سرم ویتامین C می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌‌های آزاد در طول روز محافظت کند و در عین حال باعث روشن شدن پوست و برطرف شدن لک‌های تیره آن شود.

اگرچه مصرف سرم‌ها کاملاً اختیاری است اما آن‌ها قدم اول خوبی برای بهبود روتین مراقبت از پوست شما هستند.

 

کرم دور چشم

کرم دور چشم قاعده کلی این است که برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست، باید “ابتدا سبک‌ترین محصول و سپس سنگین‌ترین را استفاده کنید” زیرا محصولات رقیق‌تر نمی‌توانند از محصولات غلیظ‌تر عبور کنند بنابراین قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده از کرم دور چشم که سبک است استفاده می کنیم.

محصولات ضد جوش و لک

اگر پوست مستعد آکنه دارید، حالا زمان استفاده از کرم‌های ضد جوش و ضد لک است. کرم‌های ضد جوش حاوی مواد قدرتمندی هستند که بر روی ناحیه موردنظر تمرکز می‌کنند.

کرم آبرسان یا مرطوب کننده

تمامی پوست‌ها حتی پوست‌های چرب به مرطوب کننده و آبرسان پوست نیاز دارند و باید به‌ صورت منظم آبرسانی به آن‌ها انجام شود .

همه انواع پوست به مرطوب‌کننده و آبرسان نیاز دارد. اما اگر دارای پوست چرب هستید، باید در انتخاب آبرسان خود بسیار دقت داشته باشید. به این نکته دقت کنید که آبرسان  مورد نظر باید بر پایه آب و به اصطلاح سبک باشد.

مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند، برای پوست‌های چرب، پوست‌های مستعد آکنه یا پوست های مختلط بهترین گزینه محسوب می‌شوند. همچنین کرمی که حاوی روغن آرگان باشد میتواند یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان آبرسان برای پوست چرب باشد. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

 

کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های محافظت از پوست و حفظ زیبایی و سلامتی پوست در هر سنی است.

به طور کلی، کرم ضدآفتاب باید هر دو ساعت یک بار تمدید شود، به ویژه بعد از شنا کردن و عرق کردن.

اگر در محیط بسته‌ای که به دور از پنجره است کار می‌کنید، ممکن است نیازی به تمدید و تکرار کرم ضدآفتاب نباشید.

کرم شب

کرم شب بهترین وسیله برای مرطوب‌ نگه داشتن پوست و حفظ سلامت آن در طول خواب شبانه است. یادتان باشد که در طول روز، پوست یک لایه از مواد آرایشی یا حتی آلودگی روی خود دارد، پس شب‌ها و روی پوستی تمیز، بهترین فرصت جذب مواد مغذی است .

برای استفاده از کرم شب بهتر است ویژگی‌های پوستتان را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید بر روی آبرسانی کرم دقت کنید. اما همانطور که گفته شد کرم شب که معمولاً چربی زیادی هم دارد در گام اول پوست را مرطوب نگه می‌دارد و پس از آن نیز با خاصیت ضد چین و چروک بودن، به جوان ماندن پوست کمک بسیار زیادی می کند.

 

 

نتیجه گیری

در طی این مقاله یافتیم که پوست صورت ، حساس ترین اندام حیاتی بدن است که باید روزانه از آن مراقبت کرد.

یکی از مراقبت های اساسی از پوست صورت،پاکسازی پوست صورت از آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد اضافی روی پوست است.

روش پاکسازی پوست به شادابی، شفافیت، هیدراته شدن و در نتیجه، جوانسازی پوست شما کمک می کند.

سه مرحله مهم در روتین یا به اصطلاح دیگر مراقبت از پوست شاصورت مل پاکسازی، متعادل سازی پوست و آبرسانی و مرطوب کردن پوست است .گام اول و دوم روتین پوست ، باعث برداشت سلول‌های مرده ،آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد اضافی روی پوست و گام سوم به آبرسانی، تغذیه یا بهبود خونرسانی پوست کمک می کند.

نوشته شده در 1401-08-28 توسط مقاله های مراقبت از پوست 0 179

نظرات خود را درباره این مقاله به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو

مقایسه 0