روتین انواع پوست چگونه است

روتین انواع پوست چگونه است

روتین پوست امری ضروری است که باید همواره انجام شود تا پوست در تمام طول عمر افراد از سلامت و زیبایی برخوردار باشد .روتین پوست برای انواع مختلف پوست، یکسان نیست. هر پوستی به روتین خاص خود نیاز دارد.

برای استفاده از روتین مناسب پوست، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم محصولات مراقبت پوست سازگار با خود را تهیه کنیم.

 

فهرست

محتوایی که شما در این مقاله میخوانید......

روتین پوست خشک

روتین پوست چرب

روتین پوست حساس

روتین پوست مختلط

روتین پوست نرمال

 

روتین پوست خشک

آرایش پاک کن

اگر فردی هستید که، اهل آرایش است برای پاک کردن آرایش خود میتوانید از یک میسلارواتر ، شیرپاک کن، بالم ذوب شونده، کرم پاک کننده و فوم پاک کننده استفاده نمائید. . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

بالم شبیه به کرم است اما بافت سنگین تری نسبت به کرم دارد و برای پوست خیلی خشک مناسب است.

اگر پوستی خشک ،قرمز و مستعد اگزما دارید بهترین پاک کننده آرایش برای شما کرم یا لوسیون می باشدکه همزمان با از بین بردن آلودگی ها پوست شما را نرم میکند.

شوینده صورت

با استفاده از یک شوینده‌ی ملایم و آب‌رسان، صورت خود را بشویید. پاک‌کننده‌هایی که خاصیت ایجاد کف دارند و یا شوینده‌های حاوی صابون، مناسب پوست خشک نیستند . بنابراین، ژل شستشوی صورت مخصوص پوست خشک به عنوان رطوبت رسانی عمیق پوست و قدرت پاک کنندگی ملایمی برای پوست خشک توصیه میشود . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

اسکراب

سلول‌های مرده باعث ایجاد لایه‌ای کدر روی پوست صورت می‌شوند و اگر لایه‌برداری نکنید آن‌ها را به‌صورت پوسته‌پوسته روی نواحی مختلف صورت مشاهده خواهید نمودپس پیشنهاد میشود ازاسکرابی استفاده کنید که خاصیت لایه برداری ملایم را دارا باشد. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

تونر

تونر هر گونه چربی وآلودگی اضافی را از روی پوست پاک میکند. برای پوست خشک باید از تونر مناسب پوست خشک و حساس استفاده کرد که همزمان آبرسانی پوست را انجام دهد. ( جهت خرید این محصول کلیک کنید)

طرز استفاده از تونر مقداری از تونر را روی پنبه یا پد آرایشی ریخته و بر روی پوست خشک و تمیز خود بمالید. تونر اصلا نیاز به شستشو ندارد و باید بر روی پوست به مدت چند ساعت قرار بگیرد تا بخوبی آب و رطوبت را به لایه های زیرین پوست ببرد.

سرم صورت

بهترین زمان استفاده از سرم ، شب است زیرا در طول شب پوست در حالت استراحت قرار دارد برای اینکه بتوان سلولهای مرده پوست را از بین برد شب است . استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند سرم تا حدودی میتوان فعالیت های سلولی را تحریک و باعث نرمی و لطافت پوست صورت شد. برای پوست‌های خشک استفاده از سرم آبرسان توصیه می‌شود.

کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم برای افراد با پوست‌های خشک، ضروری است. زیرا افراد دارای پوست خشک در قسمت هایی مانند اطراف چشم خشکی بیشتری حس می کنند. بنابراین باید از کرم دور چشم استفاده کنند که باعث آبرسانی،ضد تیرگی چشم،ضد پف چشم ، مانع از چین و چروک و ترمیم پوست باشد. کرم دور چشم علاوه بر اینکه باعث آبرسانی و مانع از چین و چروک میشود دارای قابلیت ضد تیرگی چشم، ضد پف چشم و ترمیم کننده پوست می باشد.

کرم آبرسان یا مرطوب کننده

در روتین پوست خشک این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و شما پس از شست‌و‌شو، سه دقیقه فرصت دارید که صورت را با مرطوب‌کننده پوشش دهید چون خشکی و کشیدگی پوست دائما پوست شما را آزار میدهد.

کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک نباید شامل مواد تحریک‌کننده باشد و بهتر است در فرمولاسیون آن ترکیباتی نظیر هیالورونیک اسید، سرامیدها، گلیسیرین و ویتامین‌های گروه بی حضور داشته باشند.

کرم ضد آفتاب

پس ازتامین رطوبت، برای محافظت از پوست خود در برابراشعه های مضر خورشید باید از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب در پوست‌های خشک، علاوه بر آبرسانی، به حفظ چربی پوست کمک می‌کند.

برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک ،بهSPFکرم دقت کنید ، این عدد باید بالا 30 باشد.

روتین پوست چرب

آرایش پاک کن

اگر داراری پوست چرب و جوش داری هستد بر ای پاک کردن آرایش صورت خود میتوانید از مایع فومی استفاده کنید که این مایع وقتی پمپ میشود حالت کف به خود میگیرد که سبک است و به تجزیه آلودگی ها و بیرون کشیدن سبموم از منافذ کمک میکند.

شوینده صورت

پوست چرب توان بیشتری برای شستشو دارد به این منظور افراد دارای پوست چرب باید در دو نوبت صبح و شب پوست صورت خود را بشویند شست‌وشوی پوست در هنگام صبح مهم‌تر از شب است زیرا این چربی‌ها در طول شب روی پوست جمع می‌شوند و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید لازم است تا آنها را کاملا پاک کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که به واسطه پوست چرب مستعد جوش و آکنه هستید، یکی از بهترین انواع شوینده برای پوست شما صابون‌محسوب می‌شود به جز این ترکیب انواع زیادی ژل، فوم، صابون و پن مخصوص پوست‌های چرب موجود هستند که میتوانید تهیه کنید.

از جمله شوینده‌هایی که می‌توانید مناسب با روتین پوست چرب و جوش‌دار استفاده کنید ژل شستشوی صورت کرمی حاوی روغن آرگان که از ترکیباتی مانندگلیسرین ، روغن آرگان ،آب دیونیزه و ویتامینE تشکیل شده است .وجود چنین ترکیباتی باعث نرمی و لطافت پوست، آبرسان و مرطوب کننده قوی ،کنترل و رفع چربی های اضافی پوست می شود. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

 

اسکراب

برای پوست‌های چرب اسکراب حتی مهم‌تر از سایر انواع پوست‌هاست؛ چراکه مانع جوش‌های قرمز التهابی می‌شود. در عین حال، باید مراقب باشید بیش از حد و به‌دفعات زیاد پوست را با اسکراب نشویید؛ زیرا این کار باعث آسیب به سلول‌ها شده و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد.

بهترین زمان پیشنهادی برای استفاده از اسکراب برای پوست چرب،با فاصله سه روز است تا پوست‌تان از سلول‌های مرده پاک شود.

برای تهیه ی اسکراب دو نوع اسکراب ،اسکراب با خاصیت لایه برداری و اسکراب با خاصیت شفاف سازی به شما توصیه میشود. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

تونر

نقش اصلی تونرها آبرسانی عمیق به پوست هستند. پس از شستشو صورت نوبت به استفاده از تونر می رسد.

بهتر است از  تونر مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

این تونرها بدون ایجاد خشکی آلودگی ها را از لایه های پوست پاک میکند و علاوه بر این، به جذب محصولات مراقبتی کمک زیادی می‌کنند. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

سرم صورت

بعد از تونر زدن بسته به نیاز پوستتان می توانید یک سرم انتخاب کنید . سرم ها به علت بافت سبکی که دارند به سرعت جذب پوست چرب میشوند بنابراین پیشنهاد می کنیم از یک سرم ملایم با کیفیت استفاه کنید.

کرم دور چشم

پوست دور چشم نازک و بسیار حساس است به این علت باید از کرم دور چشم استفاده شود. مصرف کرم دور چشم به همه افراد بالای سن 25 سالگی توصیه میشود با انجام این کار چین و چروک اطراف چشم برطرف میشود .

کرم آبرسان یا مرطوب کننده

مرطوب کننده ها به دو دسته آبرسان و نرم کنندهتقسیم میشوند

مرطوب کننده ای که نرم کننده باشددر واقع یک لایه محافظتی متشکل از چربی را روی پوست قرار میدهد و از خروج رطوبت موجود در لایه های پوستی جلوگیری می کند، برخی از این نرم کننده ها دارای ترکیبات جذب کننده رطوبت هستند و میتوانند رطوبت محیط را نیز جذب کنند. اما مرطوب کننده آبرسان بصورت مستقیم با ترکیبات آبرسانی که دارد باعث نفوذ عمیق به لایه های پوست شده و پوست را مرطوب می سازد.بنابراین باید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که سنگین نباشد و بافت سبکی داشته باشد.

کرم مرطوب کننده حاوی روغن آرگان در ترکیبات این محصول ویتامین های A ،E ، امگا ۶و ۹ ، روغن آرگان و آووکادو می باشد ضمن رطوبت رسانی عمیق که باعث درخشش و شفافیت می شود، کنترل کننده چربی و ترمیم جای جوش و اگزما نیز میشود . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

کرم ضد آفتاب

پوست چرب مانند پوست های دیگر به ضدآفتابمعتبر و مخصوص پوست چرب نیاز دارد .

ضد آفتاب مناسب پوست چرب ضد آفتابی است که ؛ سبک ، فاقد چربی ، دارای ترکیبات جذب چربی ، مقاوم در برابر تعریق ،SPFمناسب، ضد جوش و مات کننده باشد.

 

روتین پوست حساس

آرایش پاک کن

شاید فکر میکنید روغن نمی تواند پوست را تمیز کند ، اما واقعا می تواند چون بهترین چیزی که چربی را جذب میکند خود روغن است. یک نمونه خوب روغن آرگان است که یکی از انواع روغن غیر کومدوژنیک،سبک و مرطوب کننده است و حساسیت پوست را کاهش میدهد.

شوینده صورت

بهتر است محصولی استفاده کنید که صابون و الکل نداشته باشد و باعث خشکی پوست نشود.استفاده از یک پاک کننده ملایم مخصوص پوست حساس باعث ازبین رفتن آلودگی های ناشی از فعالیت شبانه‌ی پوست، سلول های مرده، چربی و عرق باقی مانده روی پوست می شود. شوینده ای که به شما پیشنهاد میشود شوینده مناسب پوست خشک و حساس است . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

اسکراب

لایه‌برداری کمک می‌کند سلول‌های مرده از سطح پوست زدوده شوند و پوستتان شاداب و درخشان شود. پوست حساس باید از اسکرابی که قدرت لایم برداری ملایم واسکرابی که خاصیت شفاف کننده باشد داشته باشد استفاده کنند.  (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

تونر

انواع پوست‌های حساس می‌توانند از استفاده تونر سود ببرند، اما باید از آن‌هایی که با الکل زیاد یا مواد قابض فرموله شده‌اند، دوری کنند. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

سرم صورت

سرم ها به خاطر داشتن ترکیبات عالی و قدرت زیاد، یکی از موثرترین راه ها برای انتقال مواد فعال به پوست هستند.سرم میتواند پوست شما را درخشان سازد و نرمی و لطافت را به پوستتان ببخشد.

شما بر ای انتخاب سرم باید از سرمی استفاده کنید که ضد حساسیت بوده و بدون ایجاد خشکی آلودگی های پوست را از بین ببرد.

کرم دور چشم

اطراف چشم نازک و ظریف است و نسبت به سایر نواحی صورت واکنش بیشتری به مواد تحریک کننده نشان می دهد بنا براین بهتر است به منظور رفع خشکی باید از کرم های دور چشمی استفاده کرد که حاوی مواد فعال با غلظت کمتر باشد زیرا پوست دور چشم حساس است .

کرم آبرسان یا مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده مواد مورد نیاز پوستتان را به آن می‌رساند و رطوبت مورد نیاز را تامین می‌کند.کرم مرطوب کننده پوست حساس باید آبرسانی دقیق به پوست را انجام دهد و از ایجاد التهاب ، حساسیت ، قرمزی و آلرژی دیگر جلوگیری کند.

کرم ضدآفتاب

باید از ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنند. این ضد آفتاب باید هر 3 ساعت یک بار شارژ شود.

 

 

روتین پوست مختلط

آرایش پاک کن

میسلار واتر برای هر نوع پوستی مناسب است و برخلاف سایر پاک کننده ها به شستشو نیاز ندارد.این محصول غیر صابونی حاوی مولکول هایی است که روغن و آلودگی را جذب میکند بدون اینکه پوست را خشک کند.

(جهت خرید این محصول کلیک کنید)

شوینده صورت

شوینده مناسب پوست‌ مختلط فاقد الکل، بنزوئیل پراکسید و رتینول است. این مواد باعث تحریک پوست می‌شوند و بخش چرب پوست شما چربی بیشتری تولید می‌کند. هنگام شستشوی صورت خود در روتین روزانه پوست مختلط از شوینده های ملایم و به صورت حلال در آب استفاده کنید که به شما ژل شستشو حاوی روغن آرگان پیشنهاد میشود. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

اسکراب

استفاده از لایه بردارهای ملایم در روتین پوست مختلط توصیه می شود اما باید بدانید که لایه بردارها و اسکراب های خشن باعث زبر شدن و حتی آسیب دیدن پوست های مختلط می گردد. توصیه می شود که از لایه بردارهایی استفاده کنید که خاصیت مرطوب که باعث ساییده شدن سطحی پوست شما می شوند، استفاده نکنید. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

تونر

تونرها بسته به مواد تشکیل دهنده ای که دارند، مجموعه ای از مزایای مختلف را ارائه می دهند. اما مهم ترین فواید : از بین بردن چربی اضافی پوست ، حذف باکتری های مضر پوست ، آبرسانی عمیق و حفظ رطوبت آن را میتوان نام برد. سعی داشته باشید از تونر خوب برای پوست مختلط بهره ببرید. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

سرم صورت

افراد دارای پوست ترکیبی ، از سرم‌های دارای هیالورونیک اسید استفاده کنند.

کرم دور چشم

از آنجایی که ناحیه دور چشم نسبت به بقیه قسمت های صورت بسیار حساس است، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. کرم‌های دور چشم محصولاتی هستند که برای مراقبت از این ناحیه طراحی شده‌اند و از تیرگی، پف و چین و چروک دور چشم جلوگیری می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات خاصیت آبرسانی فوق‌العاده آنها بوده که با استفاده مکرر بسیاری از مشکلات ناحیه دور چشم را از بین می‌برند.

کرم آبرسان یا مرطوب کننده

بهترین آبرسان و مرطوب کننده برای پوست مختلط پوستی است که باید به‌گونه‌ای باشد که هم چربی و خشکی پوست را به طور کامل پوشش دهد. مهم‌ترین مزیت محصولات مرطوب کننده و آبرسان برای پوست مختلط ، جذب سریع در پوست است. هر چه‌قدر که قدرت جذب بیشتر باشد تأثیر آن بر روی پوست سریع تر ظاهر خواهد شد.

مرطوب کننده که به شما توصیه میشود کرم مرطوب کننده حاوی روغن آرگان است. (جهت خرید این محصول کلید کنید)

کرم ضد آفتاب

بهترین ضد آفتاب برای کسانی که پوست ترکیبی دارند، یک ضد آفتاب با فرمولاسیون سبک است که اس پی اف آن حداقل SPF 30 باشد.

روتین پوست نرمال

روتین مراقبت از پوست نرمال شامل پاک‌کننده، مرطوب‌کننده، ضد آفتاب است . مگر اینکه نیاز باشد یک مشکل پوستی مانند چربی زیاد، خشکی، لک یا آکنه برطرف شود.

نتیجه گیری

در این مقاله یافتیم که روتین پوست برای انواع مختلف پوست، یکسان نیست. هر پوستی به روتین خاص خود نیاز دارد. برای استفاده از روتین مناسب پوست، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم محصولات مراقبت پوست سازگار با خود را تهیه کنیم. روتینی که در هنگام شب صورت میگیرد به جای استفاده از کرم ضدآفتاب،از کرم شبانه باید استفاده گردد.

نوشته شده در 1401-09-05 توسط مقاله های مراقبت از پوست 0 154

نظرات خود را درباره این مقاله به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو

مقایسه 0