شناخت و تشخیص انواع پوست

شناخت و تشخیص انواع پوست

برای اینکه بتوانیم به درستی از پوست خود محافظت کنیم ابتدا باید نوع پوست خود را شناخته و سپس مراقبت های لازم مرتبط با هر نوع پوست جهت میکاپ و پاکسازی و موارد دیگر را انجام دهیم و پس از شناخت پوست خود محصولاتی که مرتبط با پوست خود از قبیل ژل شستشو – کرم مرطوب کننده – تونیک پاک کننده و .... که در بازار موجود میباشد را استفاده نماییم .

فهرست مطالب


1. آزمایش شناخت پوست
2. انواع پوست
3. ویژگی ها و نحوه مراقبت از پوست معمولی
4. ویژگی ها و نحوه مراقبت از پوست چرب
5. ویژگی ها و نحوه مراقبت از پوست خشک
6. ویژگی ها و نحوه مراقبت از پوست مختلط
7. ویژگی ها و نحوه مراقبت از پوست حساس



آنچه باید درباره شناخت و تشخیص انواع پوست بدانیم !

آزمایش شناخت پوست

شما میتوانی با یک آزمایش ساده نوع پوست خود را تشخیص دهید.برای این کار دست کم چهار ساعت قبل از انجام آرایش هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید و با یک تکه کاغذ کاملا تمیز روی بینی ،پیشانی، چانه وگونه خود بکشید و نتیجه به دست به دست آمده را با جدول زیر مقایسه کنید:

اثری که بر روی کاغذ گذاشته میشود / نوع پوست

بر روی کاغذ لکه های روغنی دیده میشود / پوست چرب

بر روی اثر مختصری از چربی دیده میشود / پوست معمولی

بر روی کاغذ لکه های روغنی دیده نمیشود و کاغذ با اصطکاک روی پوست کشیده میشود / پوست خشک

بر روی مناطق مختلف اثرات گوناگونی مشاهده میشود / پوست مختلط



انواع پوست

پوست از لحاظ ویژگی های منحصر به فرد خود به 5 دسته تقسیم میشود:

1.    پوست معمولی

2.    پوست چرب

3.    پوست خشک

4.    پوست مختلط

5.   پوست حساس



پوست های معمولی

در این نوع پوست منافذ پوستی نه بسته و نه باز هستند. این نوع پوست دارای خشکی و چربی متعادل می باشد و کمتر دچار آکنه میشود در این نوع پوست برای جلوگیری از خشک شدن پوست در زمستان باید از مرطوب کننده استفاده گردد. پوست معمولی از لحاظ ظاهری نیز، بسیار شفاف، صاف و زیبا به نظر می آید. برای کسانی که پوست معمولی دارند و آرایش میکنند می توانند برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و همچنین در تابستان کرم پودرهای سبک ‌تر برپایه آب انتخاب کنند.



پوست چرب  

 روزنه های این نوع پوست کاملا مشخص است در این حالت، منافذ پوست بزرگترند(در قسمت گونه) یا آسان‌تر مسدود می‌شوند . در این نوع پوست ، تمام نقاط غدد چربی ترشح میکند به علت تولید چربی بیش از حد توسط سلول‌های پوستی مستعد آکنه‌ و جوش های سر سیاه و سر سفید و جوش های قرمز التهابی می باشد .

این نوع پوست براق و ضخیم و مقدار زیادی چربی روی صورت، بینی، شانه‌ها ایجاد میکند. رطوبت موجود در پوست‌ چرب مانع ظهور چین ‌وچروک روی صورت می‌شود. برای پوست چرب باید از محصولاتی استفاده کرد که چربی صورت را کنترل کند .

برای شستشوی روزانه پوست چرب باید از ژل شستشوی کرمی حاوی روغن آرگان که کنترل کننده و رفع چربی های اضافی پوست می باشد استفاده شود.(جهت خرید این محصول کلیک کنید )

در پوست چرب ، ترشح چربی نسبتا بیشتری را روی سطح پوست خود دارد بنابراین رطوبت مورد نیاز در سطح پوست کافی است ولی لایه های زیرین این نوع پوست از رطوبت کمی برخوردار است به این جهت توصیه میشود کرم مرطوب کننده حاوی روغن آرگان که مرطوب کننده عمیق پوست است استفاده شود.(جهت خرید این محصول کلیک کنید )

آرایش پوست چرب به گونه ای است که آرایش روی صورت نمی ماند به این منظور برای استفاده از کرم پودرهای آرایشی باید از کرم پودری استفاده نمایید که مایع و فاقد چربی(Oil-free) باشد که پوست صاف و ماتی به شما هدیه دهد.برای اینکه کمتر دچار آکنه شوید بعد از استفاده ازلوازم آرایشی باید از تونیک پاک کننده آرایش صورت مخصوص پوست چرب  استفاده کنید.(جهت خرید این محصول کلیک کنید)



پوست خشک

منافذ پوستی این نوع پوست بسته است . غدد چربی در پوست خشک چربی کمتری را ترشح میکنند. افراد دارای پوست خشک معمولا احساس کشیدگی و خشکی را در پوست خود دارند و ظاهر پوستی شفاف و درخشانی ندارند و کدر به نظر می رسد.

پوست خشک سریعتر از پوست چرب چروک میشود. بنابراین افراد دارای پوست خشک باید برای شستشوی روزانه از محصولاتی که دارای رطوبت رسانی وآبرسانی قوی که باعث کاهش چین و چروک میشود استفاده کنند. ما به شما ژل شستشو حاوی هیالورونیک اسید  را پیشنهاد میکنیم که علاوه بر از بین بردن آلودگی ها از سطح پوست موجب آب رسانی و رطوبت رسانی به پوست میشود و همچنین به کاهش چین و چروک کمک بسیاری میکند و پوست صورت شما تغذیه میکند.(جهت خرید این محصول کلیک بفرمایید)

بعد از شستشوی صورت خود با ژل حاوی هیالورونیک اسید حتما باید از کرم مرطوب کننده صورت استفاده شود به این علت کرم مرطوب کننده دست و صورت حاوی روغن آرگان بخ شما توصیه میشود.(جهت خرید این محصول کلیک کنید)

برای بانوانی که پوست خشک دارند بسیار توصیه میشود که بعد از استحمام جهت جلوگیری از پوسته پوسته شدن بدن و همچنین جلوگیری از ترک پوستی از لوسیون های بدن که قابلیت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد استفاده شود تا پوست بدن رطوبت خود را حفظ نماید. ما به شما لوسیون نرم کننده بدن حاوی روغن آرگان را پیشنهاد میکنیم که حاوی ویتامین E و امگا6 و 9 میباشد این لوسیون برای پوست های خشک بسیار مغذی است و باعث درمان ترک های پوستی می شود و PH پوست را تنظیم میکند. (جهت خرید این محصول کلیک بفرمایید)

پوست صورت خشک معمولات چربی و آب کمتری در لایه ی زیرین پوست خود دارند برای پاک کردن آرایش صورت باید از تونیک مخصوص پوست خشک و حساس استفاده کرد که از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کند و همچنین باعث آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست شود .(جهت خرید این محصول کلیک کنید)

رعایت روتین پوست خشک می تواند مشکل کم آبی صورت را برطرف کند. در روتین پوست خشک مرحله مرطوب کننده پوست صورت بسیار حائز اهمیت است. همچنان بهتر است در فرمولاسیون مرطوب کننده ترکیباتی نظیر خیار و آلوئه ورا وجود داشته باشد اگر پوست خشکی دارید برای آرایش صورت بهتر است از کرم پودر مایع یا استیک (ماتیکی) استفاده کنید.


پوست مختلط

افراد دارای پوست مختلط در قسمت ناحیه T(پیشانی ، بینی ، چانه) دچار چربی و منافذ پوستی ناحیه Tباز و مستعد جوش میباشد اما در قسمت گونه و قسمت هایی از فک نوع پوست ، خشک و یا معمولی میباشد

شناخت پوست مختلط
 در پوست مختلط دانه های سرسیاه درقسمت ناحیه T صورت رویت میشود. گونه ها و گردن پوست مختلط نسبت به مواد پاک کننده حساس ‏تر هستند.
برای شستشو پوست مختلط باید در قسمت های ناحیه Tاز محصولات مناسب پوست چرب و قسمت های دیگر پوست که خشک می باشد باید از محصولات مناسب پوست خشک استفاده کند . اما ما به شما محصولی را پیشنهاد میدهیم که مناسب انواع پوست باشد و با استفاده از یک محصول هم چربی اضافه نواحی T را کنترل کند و هم نواحی خشک پوست را مرطوب و آب رسانی کند . ژل شستشو کرمی حاوی روغن آرگان  این قابلیت را برای شما فراهم میکند که در تمام نقاط پوست خود پوستی یکسان و زیبا نرم و بدون چربی اضافی پوست داشته باشید . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

در پوست مختلط برای پاک کردن آرایش خود باید در قسمت ناحیه T صورت که چرب است از تونیک پاک کننده آرایش صورت مناسب پوست چرب به عنوان کنترل کننده میزان ترشح چربی و برطرف کننده براقی پوست استفاده کرد و برای قسمت های گونه و نواحی دیگر باید از تونیک مناسب پوست خشک و حساس با حفظ رطوبت و آبرسانی پوست استفاده کرد.

ما به شما محصولی را پیشنهاد میدهیم که مناسب پوست چرب و مختلط میباشد و با استفاده از یک محصول هم چربی اضافه نواحی T را از بین میبرد و هم نواحی خشک پوست را مرطوب و آبرسانی میکند . میسلار واتر ( تونیک پاک کننده آرایش) مخصوص پوست چرب و مختلطاین قابلیت را برای شما فراهم میکند. (جهت خرید این محصول کلیک کنید)

برای آرایش صورت در پوست مختلط به شما پیشنهاد میشود از کرم پودری استفاده کنید که ظاهری مات به صورت شما ببخشد.

 

پوست حساس

پوست حساس واژه ایست که برای آن دسته از پوستهایی که به مواد شیمیایی و محرک های بیرونی و آب هوا و یا به دما واکنش نشان می دهند،و برخی از این واکنش ها با قرمزی ،سوزش،خشک شدن،متورم شدن و التهاب پوستی و یا بروز دونه های قرمز میباشد .



نکات مهم برای مراقبت از پوست حساس

  1. افراد دارای پوست حساس همیشه باید از محصولات زیبایی و آرایشی که مخصوص پوست های حساس است استفاده کنند .

  2. محصولاتی که عطری باشد ویا از روغن‌های اصلی تشکیل شده و یا حاوی الکل باشد را از سبد آرایشی خود حذف کنید.

  3. دور ماسک‌های خاک رس سبز و برگ نعنای خشک را خط قرمز بکشید.

  4. باید از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت پوستی ملایم استفاده شود تا پوست سنگین نشود.

  5. همیشه باید با مرطوب کردن پوست و آبرسانی به پوست از خشک شدن پوست های حساس جلوگیری کنیم .

  6. هر محصولی را که می خواهید بر روی صورت و بدن خود امتحان کنید ۲۴ساعت قبل بر روی ساعد دست خود امتحان کنید و بررسی کنید که آیا این محصول با پوست شما سازگاری دارد یا نه

برای پاک کردن لوازم آرایشی بر روی پوست حساس ما به شما تونیک پاک کننده آرایش صورت مناسب پوست خشک و حساس  که فاقد الکل باشد پیشنهاد میکنیم .(جهت خرید این محصول کلیک کنید)

همچنین برای شستشوی روزانه صورت در پوست حساس ما به شماژل شستشوی مخصوص پوست خشک و حساس باقدرت پاک کنندگی ملایم و رطوبت رسانی عمیق پوست که از ایجاد حساسیت جلوگیری میکند را توصیه میکنیم . (جهت خرید این محصول کلیک کنید)



نتیجه گیری

همه پوست ها نیازمند به مرطوب کننده متناسب با خود میباشد .هر نوع پوستی که داشته باشید روزانه باید حداقل یک مرتبه صورت خود را کاملا بشویید. این شستشو باید هرشب قبل از خواب و با ژل شستشو انجام گیرد تا همه ذرات آرایشی باقی مانده، گرد و غبار، ذرات چربی و .... که در طول روز روی پوست شما جمع شده است را به خوبی جداسازی کند.

پوست معمولی خیلی نیاز به محصولات سنگین ندارد اما پوست خشک و حساس به مراقبت خیلی زیادی نیاز دارد و هر محصولی که در بازار موجود میباشد مناسب پوست خشک و حساس نمی باشد و همچنین در پوست چرب و مختلط هم باید چربی اضافی پوست که برای پوست مضر میباشد را با محصول مناسب کنترل کنیم.

شناخت انواع پوست چرب و خشک و مختلط و حساس

نوشته شده در 1401-08-11 توسط مقاله های مراقبت از پوست 0 313

نظرات خود را درباره این مقاله به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو

مقایسه 0