گوشی موبایل Nokia 6 2017 32GB

جدید

حافظه داخلی : 32 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 16 مگاپیکسل

دوربین جلو : 8 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.5 اینچ

گارانتی : شرکتی

جزییات بیشتر

  • با کد رجیستری و بدون گارانتی
 
بررسی تخصصی

طراحی

با وجود اینکه نوکیا ۶ در کلاس محصولات میان‌رده جای می‌گیرد، کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال تلاش کرده است تا محصولی با کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبا بسازد. نوکیا ۶ دارای بدنه‌ای یکپارچه از جنس آلومینیوم با ابعاد ۱۵۴ در ۷۵.۸ در ۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱۶۹ گرم است.

پشت نوکیا ۶ به نحوی طراحی شده است که به سمت لبه‌ها خمیده باشد. این حالت باعث می‌شود نوکیا ۶ بهتر در دست کاربر قرار گیرد. البته اچ‌ام‌دی می‌توانست کمی میزان خمیدگی در لبه‌ها را بیشتر کند تا نوکیا ۶ در دست کاربر حس بهتری داشته باشد. نوارهای آنتن در بالا و انتهای نوکیا ۶ قرار دارند و به خاطر هم‌رنگ‌ بودن با بدنه‌ی گوشی، تشخیص آن‌ها کمی دشوار است و این موضوع به یکپارچه‌بودن نمای پشت گوشی کمک می‌کند.

در پشت نوکیا ۶ می‌توان لوگوی NOKIA را مشاهده کرد که بالای آن، دوربین اصلی قرار گرفته است. دوربین اصلی به دلیل طراحی و ظاهر بد و برآمده‌ای که دارد، کمی پشت نوکیا ۶ را زشت کرده است؛ با این حال، نکته‌ی مثبتی که وجود دارد، عدم جذب اثر انگشت است. در سمت چپ گوشی، درگاه سیم کارت وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد از دو سیم کارت نانو یا یک سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کند. در سمت راست نوکیا ۶ دکمه‌ی پاور و دکمه‌های تغییر حجم صدا کار گذاشته شده‌اند. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در بالای نوکیا ۶ کار گذاشته شده است و درگاه MicroUSB، اسپیکر و میکروفون در لبه‌ی پایین این گوشی هوشمند قرار دارند.

یک نمایشگر ۵.۵ اینچی به زیبایی در دل قاب فلزی قرار گرفته و برای محافظت آن از گوریلا گلس ۳ استفاده شده است؛ البته مشکل اصلی که در طراحی پنل جلویی دیده می‌شود، لک‌پذیری بالای آن است. حاشیه‌های نمایشگر، به‌خصوص در بخش بالا و پایین آن، بسیار عریض هستند. دکمه‌های ناوبری از نوع خازنی هستند و در زیر نمایشگر قرار دارند. دکمه‌ی هوم نیز با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده است. نوکیا ۶ به قدری بزرگ است که با یک دست نمی‌توان از آن استفاده کرد.

نمایشگر

یکی از نقاط قوت نوکیا ۶، نمایشگر زیبا و باکیفیت آن است. می‌توان گفت کیفیت نمایشگر نوکیا ۶ در مقابل رقبایی که دارد، به‌مراتب بهتر است؛ نوکیا ۶ از نمایشگری ۵.۵ اینچی با پنل IPS LCD استفاده می‌کند. این ابعاد و رزولوشن ‍۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، تراکم ۴۰۳ پیکسل را در هر اینچ به ارمغان می‌آورند که رقم نسبتا مناسبی است. جزئیات تصاویر و متون در نمایشگر به‌راحتی قابل مشاهده هستند. شاید در یک محصول میان‌رده انتظار استفاده از یک نمایشگر باکیفیت نداشته باشید؛ اما می‌توان با اطمینان گفت که نوکیا ۶ از این قاعده مستثنا است.

نمایشگر Nokia 6 می‌تواند رنگ‌ها را با دقت بالایی نشان دهد؛ اما دقت رنگ در زاویه‌های مختلف کاهش می‌یابد و تنها زمانی که گوشی را روبه‌روی خود بگیرید از بهترین حالت رنگ تولیدشده می‌توانید لذت ببرید. اچ‌ام‌دی مدعی است که نمایشگر نوکیا ۶ از روشنایی ۴۵۰ نیت بهره می‌برد. البته به نظر می‌رسد روشنایی نمایشگر از رقم اعلام‌شده بالاتر باشد. روی نمایشگر از محافظ گوریلا گلس 3 استفاده شده است و لبه‌های آن ۲.۵ بعدی هستند که به زیباتر شدن هرچه بیشتر جلوی گوشی کمک می‌کند و نسبت نمایشگر به بدنه، به ۷۰ درصد می‌رسد. شاید این نسبت برای گوشی‌های میان‌رده مناسب باشد؛ اما اچ‌ام‌دی می‌توانست با کمتر کردن حاشیه‌ها، نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش دهد تا نه‌تنها به زیبایی هرچه بیشتر نوکیا ۶ افزوده شود، بلکه در دست گرفتن آن نیز راحت‌تر شود.

اسپیکر

نوکیا ۶ مجهز به ۲ اسپیکر است؛ اسپیکر اول، بالای نمایشگر قرار دارد و اسپیکر دوم در لبه‌ی پایین گوشی کار گذاشته شده است. این بلندگوها مجهز به تکنولوژی دالبی اتموس هستند و خروجی صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

هر دو اسپیکر با آمپلی‌فایر دوگانه کار می‌کنند. آمپلی‌فایر دوگانه که در نوکیا ۶ استفاده شده است تا ۶ دسی‌بل می‌تواند تولید صدا کند که رقمی عالی محسوب می‌شود.

اسکنر اثر انگشت

اچ‌ام‌دی، اسکنر اثر انگشت را با دکمه هوم ادغام کرده است. از نظر پاسخ‌دهی می‌توان گفت عملکرد این اسکنر بسیار خوب است و به‌ندرت اشتباهی رخ می‌دهد؛ اما مشکل اصلی در جایگاه آن است و اگر در پشت تلفن هوشمند استفاده می‌شد، دسترسی به آن راحت‌تر بود.

با این حال، بر عملکرد اسکنر اثر انگشت نمی‌توان ایرادی وارد کرد. اگر از کاربرانی هستید که وجود اسکنر اثر انگشت را در جلوی تلفن هوشمند می‌پسندید، قطعا از کار با نوکیا ۶ لذت خواهید برد.

دوربین

نوکیا ۶ از وجود یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در دوربین اصلی بهره می‌برد. سایز هر پیکسل در این سنسور یک میکرون است که نور کمتری نیز جذب می‌کند. از ویژگی‌های دیگر دوربین نوکیا ۶ باید به بهره‌گیری از فوکوس خودکار تشخیص فاز در کنار لنزی با دیافراگم f/2.0 اشاره کرد. نوکیا ۶ برای بهبود تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور از یک فلش ال‌ای‌دی Dual tone بهره می‌برد.

نکته‌ی بارز در دوربین نوکیا ۶ را باید نرم‌افزار دوربین این گوشی دانست. رابط کاربری اپلیکیشن دوربین بسیار ساده است و در انتهای پنجره‌ی اپلیکیشن، کلید شاتر در دسترس قرار دارد. در بالای پنجره‌ی اپلیکیشن دوربین می‌توان گزینه‌های دیگر تنظیمات، نظیر فلش، اچ‌دی‌آر، استفاده از دوربین سلفی و همچنین تایمر عکسبرداری را مشاهده کرد. در منتهی‌الیه گوشه‌ی سمت چپ، کلیدی قرار دارد که با تپ‌کردن آن می‌توان به منوی تنظیمات دسترسی داشت. از جمله‌ی گزینه‌های در دسترس برای کاربران می‌توان به فعال کردن قطب نما و اضافه کردن واترمارک روی تصویر اشاره کرد.

برخلاف محصولات پیشین با برند نوکیا، دوربین نوکیا ۶ نتوانسته است از آزمایش‌های انجام‌شده سربلند بیرون آید؛ چراکه کیفیت تصاویر ثبت‌شده با این دوربین چندان جالب نیستند و علت آن نمایش جزئیات به‌صورت نامطلوب در کنار ضعف در نمایش صحیح رنگ‌ها است. دوربین نوکیا از قابلیت ثبت تصاویر پانوراما بهره می‌برد؛ البته در این روش به دلیل استفاده از طول، تصاویر بسیار بزرگی ایجاد می‌شود. تصاویر پانوراما زیاد شارپ نیستند؛ اما با توجه به سنسور مورد استفاده می‌توان این تصاویر را قابل قبول در نظر گرفت.

اچ‌ام‌دی برای دوربین سلفی نوکیا ۶ از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است که سایز پیکسل بزرگ‌تری نسبت به سنسور دوربین اصلی دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، دوربین سلفی این گوشی هوشمند از وجود سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که سایز هر پیکسل آن، ۱.۱۲ میکرون است. لنز دوربین جلویی از دیافراگم f/2.0 برخوردار است. تفاوت دیگری که دوربین سلفی با دوربین اصلی دارد، وجود فوکوس خودکار در دوربین جلوی گوشی است.

دوربین نوکیا ۶ قادر است ویدیو‌ی فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند. البته می‌توان نرخ فریم فیلم‌برداری این دوربین را افزایش داد، اما این موضوع به قیمت کاهش رزولوشن تمام می‌شود، به‌طوری‌که می‌توان در رزولوشن اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و در رزولوشن ۴۸۰ پیکسل با نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه اقدام به فیلم‌برداری کرد.

نرم‌افزار

اچ‌ام‌دی در نوکیا ۶ از اندروید خالص استفاده کرده است که باعث می‌شود کار با نوکیا ۶ بسیار سبک و روان باشد.نسخه جهانی نوکیا ۶ از اندروید ۷.۱ برخوردار خواهد بود.

در حالت پیش‌فرض، منوی کشویی غیرفعال است؛ اما می‌توانید از قسمت تنظیمات آن را فعال کنید. وقتی در صفحه‌ی اصلی قرار دارید، آیکون اپلیکیشن‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند. تمامی این آیکون‌ها به رنگ آبی هستند و با طراحی دایره‌ای شکل در صفحه‌ی اصلی قرار دارند. یکی از ایراداتی که از رابط کاربری نوکیا ۶ می‌توان گرفت، نبود امکان تغییر شکل ظاهری این آیکون‌ها است.

یکی دیگر از معایب رابط کاربری گوشی این است که متأسفانه نمی‌توان جای آیکون اپلیکیشن‌های شخص ثالث را با آیکون اپلیکیشن‌های پیش‌فرض عوض کرد که این مسئله، مانع دسترسی سریع به اپلیکیشن مورد علاقه‌تان می‌شود.

قسمت اعلانات در دو مرحله به نمایش در می‌آید. در بار اول، تنها ۴ گزینه نشان داده می‌شود و در مرحله‌ی بعد به گزینه‌های بیشتری دسترسی دارید که یکی از آن‌ها نوار تنظیم روشنایی صفحه نمایشگر است. علاوه بر این امکانات، در انتهای صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود امکان ویرایش اعلانات وجود دارد. به نحوی که می‌توانید به گزینه‌های موجود در بخش اعلانات، گزینه‌ای اضافه یا از آن حذف کنید.

به‌لطف سیستم‌عامل اندروید نوقا می‌شود دو اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد که کار با گوشی را جذاب‌تر می‌کند. البته هر اپلیکیشن نیمی از صفحه را به خود اختصاص می‌دهد که گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد. متأسفانه امکان ویرایش ابعاد هر صفحه نیز وجود ندارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزاری نوکیا ۶ این است که می‌توان با ژست‌های حرکتی مختلفی، دستورهایی را به گوشی ارسال کنید؛ برای مثال زمانی که آهنگی در حال پخش است، با تکان دادن گوشی می‌توانید آهنگ بعدی را اجرا کنید یا زمانی که تماس ورودی دارید و نمی‌خواهید به آن پاسخ دهید، کافی است گوشی را بچرخانید. گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که با ژست‌ها و حرکات مختلف می‌توانید آن‌ها را فعال کنید؛ برای مثال اگر تماسی را از دست بدهید، زمانی که گوشی را برداشتید شما را از تماس ورودی باخبر می‌کند و امکان تماس سریع را فراهم می‌سازد.

بازده و عملکرد

تقریبا می‌شود با تمام مشکلاتی که نوکیا ۶ دارد کنار آمد؛ اما مشکلی که نوکیا ۶ از آن به‌شدت رنج می‌برد، سخت‌افزار ضعیف آن است. نوکیا ۶ اولین گوشی هوشمندی است که اچ‌ام‌دی با برند نوکیا روانه بازار کرده است؛ بنابراین سطح انتظار کاربران و منتقدان از این محصول بالا است. استفاده از پردازنده‌ای ضعیف نیز اشتباهی بوده که اچ‌ام‌دی در ساخت نوکیا ۶ مرتکب شده است. در حال حاضر گوشی‌های هوشمند زیادی هستند که قیمتی مشابه نوکیا ۶ دارند؛ اما از نظر عملکرد به مراتب بهتر از این گوشی هستند.

اچ‌ام‌دی در نوکیا ۶ از سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون ۴۳۰ استفاده کرده است. تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ در سال ۲۰۱۵ با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری ساخته شد و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد.  روی این تراشه، پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای قرار دارد که با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کار می‌کند. در کنار آن، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ و مودم X6 LTE کوالکام قرار دارد. هسته‌های پردازشی اسنپدراگون ۴۳۰ با کنترلر حافظه‌ی LPDDR3 مجتمع شده‌اند.

نوکیا ۶ در دو نسخه عرضه شده است؛ نسخه اول مجهز به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و رم ۳ گیگابایتی است و نسخه دوم از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

اگر علاقه‌مند به اجرای بازی‌های سنگین هستید بهتر است از خرید نوکیا ۶ اجتناب کنید؛ زیرا این گوشی توان اجرای نرم و روان بازی‌های سنگین را ندارد. درواقع نوکیا ۶ برای کسانی ساخته شده است که می‌خواهند گوشی هوشمندی با ظاهر زیبا داشته باشند و استفاده‌ی آن‌ها از گوشی به کاربردهای روزمره نظیر برقراری تماس یا وب‌گردی محدود است.

باتری

در نوکیا ۶ از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است و به دلیل یکپارچه بودن بدنه نوکیا ۶ امکان تعویض باتری وجود ندارد.

نوکیا ۶ مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی است که در مصرف انرژی تأثیر به‌سزایی دارد. البته امکاناتی که در سیستم‌عامل اندروید نوقا وجود دارد، کاهش مصرف انرژی را تا حد زیادی میسر می‌سازد.

نوکیا ۶ از شارژ سریع 3.0 کوالکام بهره می‌برد که اجازه می‌دهد باتری در زمان کوتاهی شارژ شود.

 
جزئیات فنی
سایر حسگر هاشتاب‌سنج (Accelerometer) , قطب‌نما (Compass) , ژیروسکوپ (Gyro) , روشنایی (Light) , مجاورت (Proximity)
مدلNokia 6
وزن محصول169 گرم
شبکه های مخابراتی 2G , 3G , 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4GLTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300)
تعداد سیم کارتدو سیم کارت نانو سیم + microSD
نوع صفحه نمایشلمسی خازنی IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش5.5 اینچ
رزولوشن1080x1920 پیکسل (در حدود 403 پیکسل در هر اینچ)
رنگ بندیسرمه ای, نقره‌ای, مشكی مات, مسی
دوربین پشت۱۶مگاپیکسل
دوربین جلو8 مگاپیکسل
دوربینبله
فیلم برداری رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقب Dual Tone LED
نوع فوکوسPhase Detection
قابلیت دوربیندارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه قابلیت تشخیص چهره قابلیت عکاسی پانوراما قابلیت عکاسی HDR
حافظه داخلی گوشی۳۲ گیگابایت
حافظه RAM3 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی۲۵۶ گیگابایت
پردازنده۸ هسته ای
نوع تراشهQualcomm MSM8937 Snapdragon 430
نوع پردازنده 64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده 1.4 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 505
سیستم عاملاندروید
ورژن سیستم عامل1.Nougat 7.1
نوع باتریاز نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض باتریخیر
WIFIبله
رادیوبله
بلوتوثبله
ورژن بلوتوث نسخه 4.1
GPSیله
حسگر اثر انگشتبله
ساپورت OTGبله
لوازم جانبیشارژر , هندزفری , کابل USB , دفترچه‌ راهنما
ساختار بدنهفلز
فلش دوربین جلوخیر
 
شرایط گارانتی موبایل

شرایط عمومی گارانتی برای محصولات بف کالا

کلیه محصولات فروشگاه از 24 ساعت تا 48 ساعت گارانتی تست سلامت دارد و در صورتی که پس از تحویل از مامور پستی محصول دچار شکستگی و یا هر گونه آسیب دیدگی باشد باید در طی 24 ساعت به فروشگاه اطلاع رسانی شود و جهت بازگشت محصول هماهنگی لازم صورت گیرد



شرایط گارانتی گوشی های موبایل در فروشگاه بف کالا

کلیه مدلهای گوشی موبایل با گارانتی شرکتی میباشد و از طرف وارد کننده دارای 7 الی 15 روز گارانتی و 18 ماه وارانتی میباشد

** گارانتی : در صورتی که مشکل سخت افزاری داشته باشد به طورکامل تعویض میشود **

** وارانتی : از تاریخ خرید به مدت 18 ماه شامل خدمات پس از فروش از طرف شرکت وارد کننده میباشد و درصورتی که مشکلی برای محصول ایجاد شود و در قوانین شرکت واردکننده باشد تعمیر خواهد شد **



نوشتن دیدگاه

گوشی موبایل Nokia 6 2017 32GB

حافظه داخلی : 32 گیگابایت

پردازنده : 8 هسته ای

دوربین عقب : 16 مگاپیکسل

دوربین جلو : 8 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.5 اینچ

گارانتی : شرکتی

نوشتن دیدگاه

محصولات بازدیدشده

مشخصات عمومی

مدل
Nokia 6
ساختار بدنه
فلز

مشخصات ارتباطات

شبکه های مخابراتی
2G , 3G , 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300)
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت نانو سیم + microSD

مشخصات صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش
لمسی خازنی IPS LCD
ابعاد صفحه نمایش
5.5 اینچ
رزولوشن
1080x1920 پیکسل (در حدود 403 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات حافظه

حافظه داخلی گوشی
۳۲ گیگابایت
حافظه RAM
3 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی
۲۵۶ گیگابایت

مشخصات پردازنده

پردازنده
۸ هسته ای
نوع تراشه
Qualcomm MSM8937 Snapdragon 430
نوع پردازنده
64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده
1.4 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Adreno 505

مشخصات دوربین

دوربین پشت
۱۶مگاپیکسل
دوربین جلو
8 مگاپیکسل
دوربین
فیلم برداری
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقب
Dual Tone LED
نوع فوکوس
Phase Detection
قابلیت دوربین
دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه
قابلیت تشخیص چهره
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
فلش دوربین جلو

مشخصات سیستم عامل

سیستم عامل
اندروید
ورژن سیستم عامل
1.Nougat 7.1

مشخصات باتری

نوع باتری
از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض باتری

سایر مشخصات

سایر حسگر ها
شتاب‌سنج (Accelerometer) , قطب‌نما (Compass) , ژیروسکوپ (Gyro) , روشنایی (Light) , مجاورت (Proximity)
رنگ بندی
سرمه ای, نقره‌ای, مشكی مات, مسی
WIFI
رادیو
بلوتوث
ورژن بلوتوث
نسخه 4.1
GPS
یله
حسگر اثر انگشت
ساپورت OTG
لوازم جانبی
شارژر , هندزفری , کابل USB , دفترچه‌ راهنما

سایر ویژگی ها

وزن محصول
169 گرم

محصولات بازدیدشده

منو

مقایسه 0