گوشی موبایل اپل iPhone XS 64GB 2018

فقط آنلاین

جدید

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

پردازنده : 6 هسته ای

دوربین پشت : 12 + 12 مگاپیکسل

دوربین جلو : 7 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.8 اینچ

گارانتی : شرکتی

جزییات بیشتر

  • با کد رجیستری و بدون گارانتی
 
بررسی تخصصی

شرکت اپل طبق پیش‌بینی قبلی و مطابق زمان‌بندی از پیش اعلام شده در روز چهارشنبه 12 سپتامبر 2018 (21 شهریور 1397) از دو اسمارت‌فون جدید آیفون XSو XS Max (با تلفظ Ten s) با صفحه‌نمایش‌های OLED‌ و XRبا صفحه‌نمایش LCD با قیمت ارزان‌تر نسبت به دو مدل دیگر رونمائی کرد. طراحی و شکل ظاهری این سه‌ مدل طبق انتظار مشابه آیفون 10سال گذشته بوده و از طراحی سنتی سال‌های گذشته اپل که آخرین بار در آیفون 8و آیفون 8 پلاسبه‌کار گرفته شد، کاملا فاصله گرفته‌اند. تغییر در ابعاد صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری و گزینه‌های پردازشی از جمله دیگر مشخصات برجسته این سه مدل به حساب می‌آیند.

آیفون XS و XS Max

همان طراحی قبلی با رنگ‌های جدید

آیفون 10 اس و 10 اس مکس از همان طراحی و شکل ظاهری آیفون 10 سال گذشته برخوردارند و صفحه‌نمایش فول‌اسکرین، ناچ یا بریدگی بخش بالائی و دوربین‌های عمودی پشت دستگاه تقریبا هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته‌‌اند. آیفون 10 اس مکس در این میان همان نقش آیفون‌های پلاس سال‌های گذشته را دارد و به جز افزایش سایز صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری، تفاوت محسوس دیگری مابین این مدل و 10 اس معمولی وجود ندارد.

فیلیپ شیلر معاونت ارشد بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل ضمن اشاره به حضور فناوری‌های نسل بعد در آیفون XS که گام بزرگی رو به جلو برای آینده اسمارت‌فون‌ها به حساب می‌آید گفت: «همه چیز [در آیفون‌های جدید اپل] از جمله اولین چیپ A12 Bionic هفت نانومتری صنعت موبایل با 8 هسته Neural Engine، [مکانیزم] Face ID سریع‌تر و یک سیستم دو دوربینه پیشرفته که تصاویر حالت پرتره با Smart HDR و عمق میدان دینامیک را برداشت می‌کند یک اثر هنری‌ست. آیفون XS نه یک [گوشی] بلکه دو مدل آیفون جدید است و آیفون XS Maxبزرگ‌ترین صفحه‌نمایش تا به امروز در یک آیفون با بزرگ‌ترین باتری تا به امروز در یک آیفون را ارائه می‌کند [که این باتری] تا یک ساعت و نیم عمر باتری بیشتری را در روز شما تحویل می‌دهد»قاب فلزی پیرامونی و دو سطح شیشه‌ای در پشت و جلوی دستگاه مثل گذشته بدون تغییر مانده است اما یک تغییر ظاهری مهم این دو گوشی را از آیفون 10 قبلی متمایز می‌شوند؛ هر دو مدل 10 اس و 10 اس مکس به‌جز دو رنگ خاکستری (Space Gray) و نقره‌ای، با یک رنگ جدید با فریم و رنگ طلای بخش پشتی ارائه می‌شود که نسبت به رنگ طلائی مدل‌های پیشین آیفون متمایز است. طبق ادعای اپل شیشه حاضر در اپل آیفون XSواپل آیفون XS Maxقوی‌ترین شیشه‌ای‌ست که تا به امروز در یک گوشی‌ هوشمند به‌کار گرفته شده است که در کنار رنگ طلائی جدید، ترکیبی از زیبائی و استحکام را ایجاد می‌کند.

بدنه دستگاه مثل گذشته در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است اما درجه استحکام این دو مدل از IP67 سال قبل به IP68 ارتقاء یافته که این بار تا عمق 2 متری زیر آب برای 30 دقیقه، نفوذ‌ناپذیر باقی می‌مانند.

صفحه‌نمایش 5.8 و 6.5 اینچ OLED

همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود هر دو گوشی XS و XS Max مثل آیفون 10 سال قبل، دارای صفحه‌نمایش‌های OLED ‌هستند اما این دو پنل در مقایسه با گذشته با بهبودهای مشخصی روبرو شده است. صفحه‌نمایش آیفون XS مثل گذشته 5.8 اینچ است اما در XS مکس با یک پنل 6.5 اینچی روبرو می‌شویم که بزرگ‌ترین سایز صفحه‌نمایش در تمامی آیفون‌های شرکت اپل به حساب می‌آید. وضوح صفحه‌نمایش XS مثل سال قبل همچنان 1125×2436 پیکسل است که با نسبت 19.5:9 بخش بزرگی از روی دستگاه را پوشانده و به فشردگی 458ppi منجر می‌شود. وضوح پنل در XS Max اندکی بیشتر بوده و به 1242×2688 پیکسل می‌رسد که در این مورد نیز نسبت 19.5:9 و فشردگی 458ppi حفظ می‌شود. اپل از این دو صفحه‌نمایش با عنوان Super Retina یاد می‌کند

HDR10 و Dolby Vision همچنان در صفحه‌نمایش هر دو گوشی حضور دارد اما این بار محدوده دینامیکی پنل تا 60 درصد بهبود پیداکرده است. از جمله مدیاهای ارائه‌دهنده محتوای HDR در حال حاضر می‌‌توان به نت‌فلیکس، آمازون پرایم و البته iTunes اشاره کرد. این ویژگی تنها به ویدئوهای HDR محدود نشده و عکس‌های گرفته شده با دوربین نیز با پشتیبانی از HDR در صفحه‌‌نمایش‌های هر دو مدل، با کیفیت بالاتری ارائه می‌شوند. از جمله دیگر ویژگی‌های این دو پنل باید به پشتیبانی از طیف وسیع‌تر از محدوده‌های رنگی،‌ قابلیت True Tone (تنظیم گرمای رنگ با توجه به محیط) و البته 3D Touch یا لمس سه‌بعدی اشاره کرد.

لایه حسگر تماس در این دو صفحه‌نمایش با فرکانس 120 هرتزی عمل می‌کند اما رابط کاربری یا UI همچنان دارای فرکانس 60 هرتزی است.

تشخیص چهره سریع‌تر

همانگونه که در آیفون 10 با کنار گذاشتن سنسور اثر انگشت از فناوری پیشرفته تشخیص چهره برای بازگشائی قفل پنل و دیگر موارد مرتبط با تشخیص هویت استفاده شده بود در XS و XS Max نیز این رویه ادامه یافته و این بار نیز تشخیص چهره تنها راه پیش روی کاربران در اینگونه مواقع است؛ سنسورهای تشخیص چهره حاضر در این دو گوشی مثل قبل شاملDot projector ،Flood illuminator و دوربین اینفرارد می‌شود که در کنار دوربین دوم،‌ اسپیکر تماس، میکروفون و سنسورهای Proximity و تنظیم نور در ناچ بالای صفحه‌نمایش جای گرفته‌اند. اپل از ارائه سرعت بالاتر در اجرای قابلیت تشخیص چهره در این دو مدل سخن گفته اما به میزان این ارتقاء سرعت اشاره‌ای نکرده است.

دوربین جدید با یک قابلیت انقلابی

آیفون 10 سال گذشته با دو دوربین 12 مگاپیکسلی در بخش پشتی ارائه شده بود که این رویه حداقل تا به اینجا در XS و XS Max نیز ادامه پیدا کرده و در اینجا نیز با دو واحد 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های به ترتیب f/1.8 و f/2.4 روبرو می‌شویم که اولی دوربین اصلی گوشی بوده و با کمک دومی امکان ایجاد دو برابر زوم اپتیکال و برداشت تصاویر پرتره وجود دارد. اولین تغییر مهم این مجموعه در سایز پیکسل یا Pixel Pitch دوربین اصلی نهفته است که از 1.22 میکرون در دوربین سال قبل حالا به 1.4 میکرون رسیده است که به عملکرد بهتر دوربین در محیط‌های با نور کم منجر می‌شود. این تنها قابلیت جدید دوربین اصلی این دو مدل نیست و گزینه دیگری به اسم Smart HDR نیز این دوربین‌ها را از گذشته مجزا می‌کند.

Smart HDR از توان پردازشی چیپ‌ست جدید A12 Bonic و پردازنده جدید سیگنال تصویری (ISP) برای بهبود برداشت تصویر استفاده کرده و به کاربران در گرفتن بهتر تصاویر کمک فراوانی می‌کند. این قابلیت البته در عمل به معنای گرفتن تصاویر متعدد در یک لحظه،‌ ترکیب آنها با یکدیگر و ساخت یک تصویر واحد است که در جمیع موارد از کیفیت رنگ و میزان نورگیری گرفته تا فوکوس و جزئیات در سطح بسیار بالائی قرار داشته باشد. با این ویژگی به گفته اپل جزئیات بیشتری هم از سوژه‌های دارای نورگیری بالا و هم از سوژه‌های درون سایه برداشت می‌شود. اپل برای نشان دادن قدرت این ویژگی، سوژه‌های چالش‌برانگیز متعددی را (از جمله عکاسی از فردی پشت به خورشید) به نمایش گذاشته که دوربین با کمک Smart HDR از پس آنها برآمده و تصاویر قابل‌قبولی را برداشت می‌کند. تأخیر شاتر در این دوربین به حداقل رسیده و با ارتقاء بافر دوربین،‌ می‌توان 4 تصویر پیاپی را برداشت کرد.

دوربین هر دو گوشی XS و XS مکس به گفته اپل در زمینه تولید تصاویر پرتره نیز نسبت به آیفون X موفق‌تر عمل می‌کنند و ضمن برداشت جزئیات بیشتری از چهره افراد،‌ مشکلات کمتری نسبت به گذشته به خصوص در تفکیک سوژه اصلی از پس‌زمینه دارند.

پس از گرفتن عکس با این دو دوربین امکان تغییر افکت بوکه به صورت نرم‌افزاری برای محو یا مشخص کردن پس‌زمینه وجود دارد که این ویژگی پیش از این در برخی گوشی‌های اندرویدی نیز به‌کار گرفته شده بود.

حداکثر وضوح برداشت ویدئوی این مجموعه 4K با 60 فریم در ثانیه است و جدا از وضوح فول اچ‌دی با 30 و 60 فریم در ثانیه، می‌توان با وضوح 1080p‌ با 120 و 240 فریم در ثانیه نیز به صورت اسلوموشن فیلم‌برداری نمود. حین فیلم‌برداری می‌توان تصویری با وضوح 8 مگاپیکسل تهیه کرد و برای اولین بار، برداشت صدا نیز با به صورت استریو انجام می‌شود.

دوربین سلفی این دو مدل همچنان 7 مگاپیکسل است که با وجود آنکه در وضوح، نسبت به گذشته تغییری نداشته اما اپل در این مورد نیز از ارتقاء سرعت، سخن گفته است. از این دوربین همچنان برای ساخت انیموجی و میموجی می‌توان استفاده کرد.

چیپ‌ست A12 Bionic و حافظه 512GB

پردازش در آیفون‌های جدید اپل با چیپ‌ست Apple A12 Bionic انجام می‌شود که با وجود آنکه افتخار اولین پروسسور 7 نانومتری جهان را با توجه به معرفی Kirin 980در دو هفته پیش به هواوی واگذار می‌کند اما همانطور که اپل نیز اشاره کرده، این چیپ‌ست نخستین پروسسور 7 نانومتری در قالب یک گوشی هوشمند معرفی شده به حساب می‌آید. در ساختار این پروسسور درست همچون همتای چینی آن از 6.9 میلیارد ترانسیستور استفاده شده و ساختاری 6 هسته‌ای، شامل دو هسته قوی و 4 هسته ضعیف‌تر، گرافیک 4 هسته‌ای و یک موتور عصبی (neural engine) جدید 8 هسته‌ای دارد. به گفته اپل، هسته‌های قوی‌تر این چیپ‌ست در مقایسه با A11 سال قبل، 15 درصد سریع‌تر و 40 درصد کم‌مصرف‌تر هستند و مصرف انرژی هسته‌های ضعیف‌تر نیز در مقایسه با سال قبل به نصف کاهش پیدا کرده است. عملکرد بخش گرافیکی این مجموعه با توجه به فشرده‌سازی بدون از دست رفتن اطلاعات (lossless compression) و پهنای باند حافظه بالاتر، تا 50 درصد بهبود پیدا کرده و بخش موتور پردازش عصبی یا neural engine نیز با اینکه "تنها" دو برابر هسته‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد اما کاملا قدرتمندتر از قبل بوده و تعداد پردازش‌های پشتیبانی شده در آن از 600 میلیارد به 5 تریلیون افزایش یافته است.

دو سیم‌کارت و LTE گیگابیتی برای اولین بار

همانطور که پیش‌بینی می‌شد اپل در برابر وسوسه ارائه آیفون‌های دو سیم‌کارته نتوانست مقاومت کند و این ویژگی را بالاخره به آیفون‌های جدید این برند افزوده است؛ نوع سیم‌کارت دوم در این گوشی‌ها اما بسته به منطقه جغرافیائی توزیع دستگاه داشته و در حالی‌که در چین، به صورت فیزیکی امکان جای‌گذاری دو سیم‌کارت مجزا در آیفون‌های جدید وجود دارد، این ویژگی در سایر کشورها از طریق eSIM درست همانند اپل واچ صورت می‌پذیرد به این ترتیب که سیم‌کارت اصلی از نوع فیزیکی و عادی است اما برای استفاده از سیم‌کارت دوم باید از ویژگی eSIM در اپراتور تلفن‌ همراه پشتیبانی شود و بنابراین (حداقل طبق امکانات فعلی) نمی‌توان انتظار مشاهده آن در بازاری مثل ایران را داشت.

دیگر ویژگی جدید ارتباطی در این مدل به پشتیبانی از ارتباطات گیگابیتی در شبکه LTE تعلق دارد که با وجود آنکه در گوشی‌های اندرویدی از یکی دو سال پیش وجود داشته است اما این اتفاق برای اولین بار در یک آیفون دیده می‌شود.

باتری‌هائی برای جبران گذاشته

اپل طبق معمول به ظرفیت دقیق باتری‌های حاضر در آیفون‌های جدید اشاره نکرده اما باتری حاضر در XS Max را بزرگ‌ترین و قوی‌ترین باتری در بین تمامی آیفون‌های برند توصیف کرده است. زمان‌های رسمی باتری‌های XS و XS Max در مکالمه به ترتیب 20 و 25 ساعت، در نمایش ویدئو، 14 و 15 ساعت و در پخش صدا، 60 و 65 ساعت است. این باتری‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما ظاهرا مثل سال گذشته بدین‌منظور نیاز به تهیه شارژر سریع به صورت جداگانه است.

قیمت و زمان حضور در بازار

آیفون XS و XS Max در سه ظرفیت 64، 256 و 512 گیگابایتی و در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلائی به بازار ارائه می‌شوند. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه پایه XS با ظرفیت 64 گیگابایتی برابر با 999 دلار است که تفاوتی با آیفون 10 سال گذشته در این زمینه ندارد و قیمت دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی این مدل نیز به ترتیب 1,149 و 1,349 دلار است. آیفون XS Max طبیعتا قیمت بالاتری داشته و قیمت پایه آن برای حافظه 64GB برابر با 1,099‌ دلار است و دو حافظه دیگر آن نیز به ترتیب 1,249 و 1,499 دلار قیمت دارند. پیش سفارش این دو گوشی از 14 سپتامبر (23 شهریور 1397) آغاز شده و یک هفته بعد در 21 سپتامبر (30 شهریور 1397) به بازار عرضه می‌شوند.

آیفون XR

طبق پیش‌بینی‌ها قبلی به جز دو آیفون OLED با صفحه‌نمایش‌های 5.8 و 6.5 ایچی، اپل از یک آیفون ارزان‌قیمت‌تر به نام آیفون XRبا صفحه‌نمایش 6.1 اینچی که مثل گذشته با فناوری LCD ساخته شده است نیز رونمائی کرد.

Xr از لحاظ شکل ظاهری و طراحی بدنه تفاوت خاصی با سری XS نداشته و در یک نگاه، تنها دوربین تکی بخش پشتی این دو را از هم تفکیک می‌کند. جذابیت اصلی این گوشی در رنگ‌آمیزی متنوع آن بوده که در شش طیف رنگی شامل مشکی، سفید، آبی، زرد، نارنجی (coral) و قرمز پروداکت رد عرضه می‌شود. ضخامت این گوشی نسبت به دو مدل آیفون دیگر که هر دو 7.7 میلی‌متر بودند افزایش پیدا کرده و به 8.3 میلی‌متر رسیده و وزن 194 گرمی آن نیز مابین XS با وزن 177 گرمی و XSMax با وزن 208 گرمی قرار دارد.

بدنه دستگاه همچنان با شاسی فلزی از جنس آلومینیوم 7000 ارائه می‌شود اما درجه حفاظت IP آن یک پله کمتر شده و به IP67 رسیده است که از آن در هنگام غوطه‌وری در آب با عمق 1 متری برای 30 دقیقه محافظت می‌کند.

وضوح صفحه‌نمایش 6.1 اینچی این مدل 828×1792 پیکسل است که فشردگی همیشگی اپل یعنی 326ppi را برای آن به همراه دارد. کنتراست این پنل که اپل از آن عنوان Liquid Retina و پیشرفته‌ترین LCD‌ حاضر در یک گوشی موبایل یاد می‌کند، 1400:1 است و روشنانی آن نیز به 625nits می‌رسد. این صفحه‌نمایش نه‌تنها به لحاظ فناوری ساخت و تغییر آن از OLED‌ به LCD با دو گوشی دیگر اپل متفاوت است بلکه از تاچ سه‌بعدی یا 3D Touch نیز در آن خبری نیست. اپل اما برای رفع این مشکل از قابلیت تاچ لرزشی یا haptic touch در این گوشی استفاده کرده که مشابه تِرَک‌پد مک‌بوک‌های این شرکت بوده و با کمک آن می‌توان دوربین را به صورت مستقیم از لاک‌اسکرین احضار کرد.

مجموعه Face ID و مکانیزم تشخیص چهره در این گوشی تفاوتی با دو مدل دیگر ندارد و بدین‌ترتیب برای اولین بار پس از آیفون 5s، از سنسور اثر انگشت در هیچ‌یک از گوشی‌های آیفون اپل استفاده نشده است.

پردازنده A12 Bionic دستگاه هیچ تفاوتی نسبت به دو آیفون دیگر ندارد اما از حافظه 512 گیگابایتی در آن صرفتظر شده و با سه حافظه 64/128/256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.8 گوشی با سایز پیکسل 1.4 میکرونی روی کاغذ هیچ تفاوتی با دوربین اصلی دو مدل دیگر نداشته و به جز موارد مرتبط با زوم اپتیکال تمامی قابلیت‌های دیگر از جمله تصاویر پرتره و Smart HDR نیز در آن حضور دارند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی نیز تفاوتی نسبت به گذشته نداشته است.

قابلیت دو سیم‌کارت به همان صورت اشاره شده در اپل آیفون XSو XS Maxدر مورد اپل آیفون XRنیز تکرار شده اما از LTE گیگابیتی در آن خبری نیست.پیش‌سفارش آیفون Xr از 19 اکتبر 2017 (27 مهرماه 1397) آغاز شده و حضور آن در بازار نیز به 26 اکتبر (4 آبان 1397) موکول شده است.

 
جزئیات فنی
سایر حسگر هاشناسه چهره شتاب سنج ژیروسکوپ نزدیکی قطب نما فشار سنج
نام تولید کنندهاپل
مدلiPhone XS
وزن محصول177 گرم
اورجینالبله
شبکه های مخابراتی 2G , 3G , 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4GLTE band 1(2100),2(1900),3(1800),4(1700/2100),5(850),7(2600),8(900),12(700),13(700),14(700),17(700),18(800),19(800),20(800),25(1900),26(850),29(700),30(2300),32(1500),34(2000),38(2600),39(1900),40(2300),41(2500),46,66(1700/2100),71(600
تعداد سیم کارتنانو سیم کارت, e-سیم کارت
نوع صفحه نمایشSuper AMOLED
ابعاد صفحه نمایش5.8 اینچ
رزولوشن1125x2436 پیکسل و 458 پیکسل در هر اینچ
رنگ بندینقره ای - خاکستری - طلایی
دوربین پشت12 + 12 مگاپیکسل
دوربین جلو7 مگاپیکسل
دوربینبله
فیلم برداریFull HD 1080p UHD 2160p 24 فریم بر ثانیه 30 فریم بر ثانیه 60 فریم بر ثانیه 120 فریم بر ثانیه 240 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقبفلاش ال ای دی (LED flash)
نوع فوکوسفوکوس اتوماتیک (auto focus) فوکوس لمسی (Touch Focus)
قابلیت دوربینروشنایی هوشمند (HDR) تصاویر پیوسته (Panorama) ردیاب خودکار چهره (Face detection) لرزشگیر دست (Optical image stabilization) ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده (Geo-Tagging) قابلیت عکاسی و فیلمبرداری همزمان (Simultaneous video and image recording)
حافظه داخلی گوشی۶۴ گیگابایت
حافظه RAM4 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبیخیر
پردازنده6 هسته ای
نوع تراشهApple A12 Bionic
نوع پردازنده64 بیت
قدرت و فرکانس پردازندهSix-core CPU, Eight-core Neural Engine
پردازنده گرافیکیApple GPU (4-core graphics)
سیستم عاملIOS
ورژن سیستم عامل12
نوع باتریلیتیوم یون
قابلیت تعویض باتریخیر
WIFIبله
رادیوخیر
بلوتوثبله
ورژن بلوتوثنسخه 5.0 به همراه A2DP , LE
GPSبله
حسگر اثر انگشتخیر
ساپورت OTGبله
ساختار بدنهفلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس روی قاب پشتی) دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 2 متر و به مدت 30 دقیقه

نوشتن دیدگاه

گوشی موبایل اپل iPhone XS 64GB 2018

حافظه داخلی : 64 گیگابایت

پردازنده : 6 هسته ای

دوربین پشت : 12 + 12 مگاپیکسل

دوربین جلو : 7 مگاپیکسل

صفحه نمایش : 5.8 اینچ

گارانتی : شرکتی

نوشتن دیدگاه

محصولات بازدیدشده

مشخصات عمومی

مدل
iPhone XS
ساختار بدنه
فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس روی قاب پشتی)
دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 2 متر و به مدت 30 دقیقه

مشخصات ارتباطات

شبکه های مخابراتی
2G , 3G , 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100),2(1900),3(1800),4(1700/2100),5(850),7(2600),8(900),12(700),13(700),14(700),17(700),18(800),19(800),20(800),25(1900),26(850),29(700),30(2300),32(1500),34(2000),38(2600),39(1900),40(2300),41(2500),46,66(1700/2100),71(600
تعداد سیم کارت
نانو سیم کارت, e-سیم کارت

مشخصات صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
ابعاد صفحه نمایش
5.8 اینچ
رزولوشن
1125x2436 پیکسل و 458 پیکسل در هر اینچ

مشخصات حافظه

حافظه داخلی گوشی
۶۴ گیگابایت
حافظه RAM
4 گیگابایت
حداکثر ظرفیت حافظه جانبی

مشخصات پردازنده

پردازنده
6 هسته ای
نوع تراشه
Apple A12 Bionic
نوع پردازنده
64 بیت
قدرت و فرکانس پردازنده
Six-core CPU, Eight-core Neural Engine
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (4-core graphics)

مشخصات دوربین

دوربین پشت
12 + 12 مگاپیکسل
دوربین جلو
7 مگاپیکسل
دوربین
فیلم برداری
Full HD 1080p
UHD 2160p
24 فریم بر ثانیه
30 فریم بر ثانیه
60 فریم بر ثانیه
120 فریم بر ثانیه
240 فریم بر ثانیه
فلش دوربین عقب
فلاش ال ای دی (LED flash)
نوع فوکوس
فوکوس اتوماتیک (auto focus)
فوکوس لمسی (Touch Focus)
قابلیت دوربین
روشنایی هوشمند (HDR)
تصاویر پیوسته (Panorama)
ردیاب خودکار چهره (Face detection)
لرزشگیر دست (Optical image stabilization)
ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده (Geo-Tagging)
قابلیت عکاسی و فیلمبرداری همزمان (Simultaneous video and image recording)

مشخصات سیستم عامل

سیستم عامل
IOS
ورژن سیستم عامل
12

مشخصات باتری

نوع باتری
لیتیوم یون
قابلیت تعویض باتری

سایر مشخصات

سایر حسگر ها
شناسه چهره
شتاب سنج
ژیروسکوپ
نزدیکی
قطب نما
فشار سنج
رنگ بندی
نقره ای - خاکستری - طلایی
WIFI
رادیو
بلوتوث
ورژن بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP , LE
GPS
حسگر اثر انگشت
ساپورت OTG

سایر ویژگی ها

نام تولید کننده
اپل
وزن محصول
177 گرم
اورجینال

منو

مقایسه 0